Thursday, September 24, 2015

Erti Pengorbanan Sebenar...

Pengorbanan..

Kita melihat dari sudut apa?
Jika lembu dikorbankan maka mengalirlah darah merah demi menuntut perintah Allah SWT dan redha dengan takdir yang telah ditetapkan buatnya. Itu lembu, binatang yg tiada akal dan perasaan. Bagaimana dengan kita yg bergelar MANUSIA ini?

Pengorbanan tidak menuntut pujian
Pengorbanan tidak mengharap balasan
Pengorbanan tidak menagih simpati ihsan

Pengorbanan hanya lahir dengan kasih sayang dan linang air mata demi melihat kebahagiaan insan tersayang. Pernahkah terfikir pengorbanan mak/abah untuk mebesarkan kita selama ni. Memberikan segala yg termampu demi melihat kita tersenyum? Kekadang kita lupa, apa yg kita tahu setiap permintaan, setiap hajat hati perlu dipenuhi. Sesukar dah sesulit mana pun pasti mak/abah cuba turuti dah penuhi setiap permintaan itu. Begitu besar pengorbanan seorang mak/abah demi melihat anaknya bahagia.

Hakikatnya dewasa ini bagaimana kita sebagai seorang anak membalas/menghargai/mengenang setiap pengorbanan kedua mak/abah itu? Percayakah kita lebih mengutamakan orang lain melebihi kedua mak/abah kita. Ye percayalah, itu hakikatnya. Kita berseronok dah happy2 dengan kawan2 dengan tersayang.. tapi bagaimana dengan mak/abah? Kita lupa seketika mak/abah lah selama ini semampunya cuba membahagiakan kita. Mudahnya kita alpa tentang hakikat ini.

Jika tadi lembu dikorbankan mengalirnya darah merah dari luka. Pengorbanan mak/abah pula mengalir air mata dan kekadang lukanya mengalir darah tidak bewarna. Tidak pernah mak/abah mengeluh, merungut atas tiap pengorbanan yg telah dilakukan. Bila kita nak sedar semua ni? 

Pagi ni mengalir air mata bila teringatkan arwah abah. Besar pengorbanan abah selama ini demi membentuk seorang insan yang telah dewasa ini. Terima kasih abah atas segalanya, cuma anak mu ini agak terkilan kerana tidak sempat untuk membahagiakan abah di waktu hayatmu. Tak sempat memberikan kemewahan di dunia. Tapi jangan risau abah, sedaya mungkin akan membekalkan abah dengan doa dan amalan soleh bagi bekalan kita di mahsyar sana. InshaAllah.

Buat mak, ampunilah segala salah silap, terkadang dalam sengaja atau tidak telah menggoreskan hati tua yang sangat sensitif itu. Percayalah bukan niat dihati cuma kekadang amarah menguasai diri. Setitik mengalirnya air mata mak nescaya nerakalah tempat diri ini. Ampunkan segala dosa2 yang pernah aku lakukan mak. Pengorbanan mak tak mampu dibalas dengan wang ringgit bergunung, malah emas permata juga tidak setanding pengorbanan mak. Ya Allah peliharalah mak disetiap langkahnya di dunia fana ini. Dan semoga syurga firdausi adalah tempat selayaknya buat satu2 mak yg paling aku sayang.

Terakhirnya buat yg tersayang...
Tiap apa yg telah dikorbankan adalah ikhlas utk kebahagiaan kita berdua. Percayalah. Tidak pernah mengharapkan dibalas, cukuplah dengan kasih sayang yang ikhlas. Itu sahaja yg aku pinta. Moga kamoo mengerti.

Pengorbanan sudah lama jadi Milikku...

Salam AidilAdha
Hargailah tiap pengorbanan insan2 yang tersayang..

Shidee Abdul Razak
24 September 2015

Thursday, August 13, 2015

Lelaki Terbahagia

Jauh di dalam hati
Selalu ku rasa
Bersyukur aku mengenalmu
Kerna cinta dari Kamoo
Jadikan aku 
Lelaki terbahagia di dunia


Bersama Kamoo
Ku jadi tahu ertinya waktu
Lebih berharga dari harta di dunia

Bersama Kamoo
Ku rasa jauh lebih mengerti
Erti cinta tanpa harus mengucapkan cinta

Wednesday, August 12, 2015

New Me!

Sekian lamanya menyepi
Hari ini cDee pasti
Kembali menggapai mimpi
Mimpi yang kini realiti

Bukan mudah mengatur langkah, apatah lagi langkah yang rebah dipersimpangan. Bertahun juga mengumpul kekuatan dan semangat untuk gagah meneruskan kehidupan ini. Ditinggalkan, diabaikan, dipergunakan, diperbodohkan dan segala macam kategori "di kan" telah mengubah diri ini. Hari ini cDee bukanlah Dee yang dulu, kembalinya bukan untuk meraih simpati jauh sekali meniti populariti cuma mempertahankan digniti diri sendiri.

Tipulah jika cDee tak rindukan zaman "hu ha" yang pernah dicemburui oleh insan-insan tertentu. Malah sebahagian kecil ada yang terguris hatinya hanya kerana status maya yang tiada definisi sebenarnya...

Pemergian abah dan ditinggalkan khai menggelapkan seketika cakrawala semesta. Kedua-dua arwah pergi pada tahun yang sama, maka hilanglah kasih seorang abah terhadap anaknya. Belum pun reda seketika kasih seorang sahabat dunia akhirat juga terputus sama sekali. 

Sunyi, sepi, kelam dan gelita....

Allah telah menyatakan dengan jelas di dalam Al-Quran bahawa DIA tidak akan sekali-kali menguji hambaNya diluar kemampuan hambaNya. Allah mengetahui kita kuat dalam menghadapi ujianNya, oleh kerana itu  Allah memberikan  ujian itu ke atas diri kita. Di sini kita dapat lihat betapa sayang dan kasihnya Allah kepada kita sebagai hambaNya. Allah menguji seseorang bukan kerana Allah benci kepada kita tetapi percayalah Allah menguji kita kerana DIA sangat kasih kepada kita. Cuma kita sebagai hambaNya, adakala tidak mampu bertahan dan bersabar dalam menghadapi ujianNya.

Alhamdulillah, walau sesukar manapun ujianNya dihujung pasti muncul cahaya. Nur sentiasa terpancar jika kita redha dan ikhlas menerima ketentuan qada qadar dariNya. Kini cDee kembali, menggumpul kekuatan diri dan tak akan berpaling lagi. Al-Fatihah buat arwah Abah tersayang dan satu-satunya sahabat dunia akhirat khai. Tenanglah keduanya di sana.

Amin.

cDee Abdul Razak
12 Ogos 2015
 

Friday, March 9, 2012

Hilang Tak Berganti...

12:48am
9 Mac 2012

Entah mengapa saat ini emosi cD berkecamok.
Terasa kosong dan sepi, rasa RINDU pada yang telah TIADA teramat sangat.
Abah... Khai... tenanglah disana.

cD Rindu...



p/s: Al-Fatihah...

-cD-

Wednesday, February 22, 2012

Bila Ber'Madu' 4...

Senangnya dalam hati
Kalau ber'isteri' 4

lalalalala....

Agak-agaknya bahagia ke hidup bermadu nie? Memang madu zahirnya terasa "manis" akan tetapi "batin" yang dimadukan itu juga semanis madu?? Kita ikuti kronologi bagaimana hidup bermadu 4...



1st time tu cam malu-malu kucin...



Lelama timbul bibit-bibit bahagia...



Ada ketikanya terasa "HEBAT" coz beristeri 4...



Opocottttt.. terkejut kan...



Akan tetapi, bila habis madu... sepahnya dibuang bersepah...



Arghhh inilah Risiko bila berpoligami...
Takut tak?? Ada Brani??

p/s: Cintai dan Sakiti hatiku semahunya....

-cD-

Tuesday, January 17, 2012

2 Tahun Berlalu...

17 Januari 2012
(23 Safar 1433)

Hari ni genap 2 tahun abah pergi menghadap Illahi, walaupun telah 2 tahun berlalu, rasa RINDU pada abah masih mekar. Ya Allah, ampunilah dosa-dosa arwah abah sepanjang hayatnya, juahkanlah dari siksaan kubur dan api neraka, tempatkanlah abah dikalangan orang-orang yang beriman... Amin.

Al Fatihah buat arwah abah, Abdul Razak bin Omar (1945 - 2010)

p/s: tak akan ada kasih sayang yang lain selain kasihmu Abah...

-cD-

Saturday, January 14, 2012

Happy Birthday Zanna..

14 Januari 2012
Hari Sabtu



Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Zanna
Happy Birthday 2 You



Semoga sentiasa dilimpahi nikmat dan rahmat Allah SWT, dimurahkan rezeki dan dicepatkan jodoh... oopsss..

p/s: Intan, jangan sentap coz pic ko x ada... nie pic kitorang poye-poye time ko kena g outstation.

-cD-

Wednesday, December 14, 2011

Waktu-Waktu Begini 2...

Sabtu
10 Disember 2011
Chili's@Mid Valley



Agak lama juga cD tidak meluangkan masa bersama teman-teman. Kesempatan dan peluang yang ada ini cD manfaatkan dengan sepenuhnya.. Walaupun x cukup "korum" momen-momen indah tetap terakam buat kita semua.
Terima kasih atas waktu yang diluangkan..





p/s: merenung kembalikan momen bersama arwah 15 tahun kebelakang... semuanya indah.

-cD-

Monday, December 12, 2011

Apakah?...

Pelbagai persoalan berbenak difikiran
Puas dikupas, diulas tidak ketemu jawapan
Memikirkan silapku buntu dan hairan
Tolong jelaskan mohonku penuh harapan...

x pasti apa sebenarnya yang berlaku, tercari-cari mungkin ada khilafku. Puas memikir namun makin membuntu.
Tolonglah... Apa salahku?

p/s: Ampun dan maaf jika benar salahku, mohon jelaskan apa yang berlaku..

-cD-

Friday, December 9, 2011

Terima Ku Seadanya...



p/s: Tau x sedap mana pun, just syok sendiri...

-cD-

Waktu-Waktu Begini...



Ermmm waktu-waktu begini tidak selalu dapat kita nikmati. Walaupun kurang daripada 1 jam, waktu menunggu rezeki tiba adalah saat yang paling indah. Disinilah segalanya kita kongsikan, merisik gosip-gosip hangat, pose & candid x hengat, luahkan bebanan tugas dan bermacam lagi...

Meremang senja menjingga hebat
Lembayung berlabuh kelam berbalam
Terima kasih wahai sahabat
Sentiasa ada siang & malam

Waktu-waktu melepaskan dan melegakan... Thanks sahabat.

p/s: yang ku rasa kini hanyalah bahagia...

-cD-

Thursday, December 8, 2011

Walaupun Tidak Memiliki...

Bercerita mengenai cinta tidak pernah akan berakhir, cinta biasanya dijadikan subjek utama dalam setiap penceritaan. Terkadang jalan cerita penuh dengan keindahan warna-warni cinta, terkadang cinta juga menceritakan tentang perit jerih kekecewaan. Garapan dan susur galur sepenuh hati mampu menjadikannya sebuah naskah terhebat yang pernah wujud. Setiap dari kita pernah merasai kewujudan cinta kan? Cuma naskahnya mungkin berlainan.

Sekadar memetik bait-bait berikut:

“Redha itu Ikhlas, tapi pasrah itu menyerah….”

Percayalah, tidak semua mimpi itu indah, ada ketikanya kita akan terjaga dek ngerinya mimpi. Begitu juga cinta, episod terakhirnya bukan semua temui bahagia. Redhalah seikhlasnya, percaya pada aturanNya, agar ketemu cahaya dihujung sana…

Walaupun tidak memiliki
Cinta tak mungkin mati
Selagi membara dihati
Yakinlah, segalanya pasti…

p/s: Cintailah dia yang mencintai Kamoo, daripada mencintai dia yang belum tentu cintakan Kamoo. CintailahNya yang menciptaimu, kerna cintaNya abadi selamanya.

-cD-

Friday, December 2, 2011

Peliharalah lidahmu...

Alhamdulillah, cD syukur kerana dilahirkan sempurna dan dikurniakan nikmat untuk berkata-kata oleh maha pencipta. Nikmat yang diberi itu janganlah disalahguna dan menjadikannya hobi untuk mengumpat, mengata segala. Peliharalah lidah sewaktu mengatur bicara, tidak salah menanam tebu dibibir, tapi pastikan apa yang dituturkan itu semanis gula tuaian tebu yang ditanam.

Jah... kalau setakat ko nak nganga mulot longkang ko yang hapak tu, dan menyesakkan salur pernafasan orang keliling baik x payah. Lebih afdal rasanya kalau ko g amek wuduq dan baca Al-Quran kat surau dari ko dok melalak jaja cerita sana sini. Insaflah jah oooiii.. Harus dingat, dalam kita memperkatakan perihal orang lain, kita tak tahu apa yang orang sedang dan akan memperkatakan tentang kita. Jangan percaya pada karma, tapi sebaliknya percaya pada qada dan qadarNya. Doa mereka yang teraniaya makbul dengan izin dariNya.

p/s: Sabar dan kuatkan iman, itu je yang mampu cD katakan. Sahabat yang baik adalah orang yang sentiasa mendengar tanpa jemu..

-cD-

Wednesday, November 30, 2011

Cinta Tidak Seharusnya Memiliki...

Setuju tak? Kalau kamoo setuju, kita adalah antara insan-insan yang redha dengan segala ketentuanNya. Cinta, kasih dan sayang tidak semestinya menjadi milik kita. Seharusnya kita bersyukur kerana dikurniakan nikmat berputiknya kasih, menguntumnya cinta dan makarnya sayang meskipun rasa itu hanya wujud didalam tanpa mampu dizahirkan. Perasaan yang wujud itu merupakan rahmat dariNya, walaupun tidak memiliki sekurang-kurangnya hati telah tercuit dengan satu rasa yang sukar untuk digambarkan. Alhamdulillah, syukur kerana diberi peluang untuk merasai nikmat “cinta”…

Sebaliknya bagi yang tidak sependapat, ketahuilah bahawa kamoo merupakan insan yang mementingkan diri sendiri dan tidak pernah bersyukur dengan segala nikmat yang hanya dipinjamkan buat sementara. Bagi kamoo, kecewa bercinta maka gelaplah dunia, hidup pun tiada lagi maknanya. Tahukah kamoo rasa “cinta” didunia hanya seketika? Cintailah diriNya, kerana itulah cinta abadi selamanya.

Buat yang tersayang, cinta ini sentiasa membara. Walau tidak bersama, yakinlah suatu ketika nanti kita abadi disana.

p/s: "Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead,"

-cD-

Sunday, November 27, 2011

Breaking Dawn Part 1...

Sabtu
26 November 2011
Signature @ The Gardens

Terbaik... tu je mampu cD luahkan mengenai sequel The Twilight Saga ni. Kekecewaan sewaktu menonton Eclipse dahulu terubat juga, hahaha. Suspen juga bila Bella mati beranak uols, baru real jadi pontianak coz mati masa bersalin kan... hahahah. Pada yang blom nengok movie ni g la tonton, gerenti kamoo tidak akan kecewa.





p/s: Diingatkan, lepas mata Bella terbeliak kamoo semua jangan terus tinggalkan panggung... Percayalah, kalau tidak kamoo akan rugi. Pada emy, tonton lagi sekali ehhh.. hahaha.

-cD-

Monday, November 21, 2011

Kenapa Tiada FB?...

Hurmmmm..

Mengeluh panjang cD dibuatnya, soalan2 yang kiranya agak membebankan untuk diberi penjelasan. Sukar untuk dimengertikan, itulah ungkapan yang sesuai untuk menggambarkan mengapa cD tiada akaun FB. Katalah apa saja, luahkan rasa terbungkam, namun pekung terpahat didada. InsyaAllah, satu ketika jika diizinNya bertemu juga kita di "maya" ini.

Buat teman2 yang lama menanti kehadiran cD di "maya" ini, teruslah bersabar. Rajuk cD bukannya lama... hahaha. Ye ke x lama? Makan tahun juga nak sembuh lukanya, tu x termasuk kesan parut yang masih lagi mengalirkan darah yang x berwarna. Kelas ko Jah, udah2 la drama queen... x de sape nak pujuk....

Hurmmmm... mengeluh lagi.

Maybe malam ni cD akan menyimpulkan segala kekusutan, jelaskan segala kekaburan, agar terjawab segala persoalan. Jom kita flashback ke 6 - 7 tahun yang lepas, ketika Myspace, friendster, ekawan dan segala tok nenek lain yang menjadi kegilaan remaja waktu itu. Kegilaan yang sama seperti FB dan Twitter sekarang. Yaa, cD pun x terkecuali.. cD antara jutaan insan yang mempunyai akaun disetiap laman sembang sosial yang ada pada waktu itu. Mungkin masih ada yang ingat kewujudan cD di myspace... Profile yang agak gila2, penuh dengan pic cari makan katanya... hahahah menggeleng bila diingat-ingat. Disinilah bermula segala episod yang mengubah keseluruhan hidup cD. Persahabatan, cinta, kasih sayang dan segalanya bermula disini, Alhamdulillah, teman2 yang cD kenali masih kekal sehingga ke saat ini. Cuma episod cinta dan kasih sayang berakhir awal, x mampu untuk cD membawa sequelnya... hahahah

Cintalah puncanya.... agak klise disitu.. tapi itulah sebenarnya punca mengapa cD mengasingkan diri daripada segala social network yang ada. Agak bodoh juga keputusan yang dibuat, biasalah... adik2 baru nak naik, emonya mengalahkan orang meroyan. Cinta datang dan pergi, tiada siapa mampu meramalkannya. Social network mampu melahirkan bait2 cinta, dan social network jugalah yang menghancurkan segalanya. Dunia tanpa sempadan, aktiviti tanpa sekatan... bila cinta bernafsukan setan, maka cD menjadi mangsa keadaan. Tak sangka niat memperkenalkan si dia pada "kamoo" punca perpisahan kita.

Bila cinta tak lagi untuk ku
Bila hati tak lagi pada ku
Mengapa harus dia yang merebut diri Kamoo
Bila aku tak baik untuk Kamoo
Bila dia bahagia diri Kamoo
Aku kan pergi meski hati tak akan rela

Terkadang aku menyesal, mengapa ku kenalkan dia pada Kamoo...

p/s: Jealous tengok status fb kekawan...

-cD-

Thursday, November 3, 2011

Cinta Ku Buat Kamoo...

Cinta ku buat Kamoo bagaikan huruf-huruf
Yang terpatri di setiap helaian kitab

Cinta ku buat Kamoo bagaikan air
Yang mengalir di lautan tepi

Cinta ku buat Kamoo seperti setianya sang awan pada kekasihnya sang langit
Biarpun hujan dan guruh menimpa bumi, awan tetap di dalam dakapan sang langit

Akan tetapi....

Cinta Kamoo buat aku sepi
Cinta Kamoo buat aku mati
Cinta Kamoo buat aku menangis lagi
Cinta Kmaoo buat aku, telah lama pergi....

Aku... tetap sendiri.



p/s: Terlalu sayang untuk melepaskan Cinta ku buat Kamoo...

-cD-

Wednesday, October 19, 2011

Hati Oh Hati...

Tik tok, tik tok… Detikan tiap saat itu bagaikan bom jangka yang akan memusnahkan segalanya. Setelah sekian lama mengghaib, akhirnya kamoo muncul sebentar tadi. Seketika cuma, tapi cukup melapangkan sesakan yang menghimpit terpendam dalam. Sehabis kudrat mencuba kembalikan indah itu, tapi segala upaya umpama mencurah ke daun keladi. Kebalnya kalis hatimu… atau apakah egomu seakan mendendami salju kasihku ini?

Cinta jangan kamoo pergi
Tinggalkan diriku sendiri
Cinta jangan kamoo lari
Apalah erti hidup ini
Tanpa cinta dan kasih sayang

Membuka selapangnya hati ini untuk kembalikan indah itu, mengakui kekhilafan dan berhenti berharap jika itu kemahuanmu…

p/s: Bicara hati ke hati, walaupun hati itu telah mati...

-cDapee-

Monday, June 6, 2011

Kubawa Jauh Rinduku...

Sendiri lagi aku sepi
Tersedu malu tangisan bisu
Berlari aku mencari tepi
Lautan kasih anganan palsu

Sendiri lagi aku rindu
Mengenang kisah Kamoo sayangku
Gelisah mimpi malam beradu
Lena bersama hati membeku

Sendiri lagi aku pasrah
Ini natijah layaran kisahku
Meratap mohon sujud berserah
Lantas kubawa jauh rinduku

cDapee, 6 Jun 2011

p/s: Berlari mencari pelangi mimpi...

-cD-

Cinta Bukan Milik Kita...


Saat mentari terbenam menjingga
Cinta kita pudar warnanya
Semarak bara tanpa jelaga
Gugur kasih buat selamanya

Mungkin bukan jodoh bersama
Walau sekuat cinta diikat
Tak mungkin berdua selama-lama
Akurlah sayang terima hakikat

Ingatkan janji sehidup semati
Menyulam rasa bertekad kata
Setianya cinta memahat hati
Relai luka melirik buta

Kini redha terima segala
Pengabdian kasih berakhir derita
Qada qadar Allah taala
Cinta bukan milik kita…

cDapee, 6 Jun 2011..

p/s: Pengorbanan sudah lama jadi milikku...

-cD-

Saturday, May 28, 2011

Happy Birthday Ucuk...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Ucuk...
Happy Birthday 2 You



Yeahhh.. ucuk is officially 30!!

p/s: masih ada....

-cD-

Tuesday, May 3, 2011

Happy Birthday SaCha...

Selasa
3 Mei 2011
Selamat Ulangtahun SaCha...



Walau jarang bersua muka
Memori segar setiap masa
Walau jarang bertentang mata
Memori kita takkan terlupa...

Selamat Ulangtahun buat akak SaCha, tiada apa mampu cD titipkan. Hanya ingatan diiringi doa semoga sentiasa dilimpahi dengan kebahagiaan dan keindahan hidup. Amin..

p/s: Ahad lepas dating ngan ucuk, sorry x hajak skali.. hehehehe.

-cD-

Monday, March 14, 2011

Michael Buble - Crazy LOVE Tour

13 Mac 2011
Stadium Melawati Shah Alam
Crazy LOVE Tour.

Tak mampu nak ungkapkan dengan kata-kata.
Keterujaan yang amat melampau.
Kepuasan bak kemuncak klimaks
itulah penangan Michael Buble..
Puas...



skandal terbaru, huhuhu



Sesangat teruja...



p/s: Sesekali berhibur tidak ada salahnya.....

-cD-

Monday, February 7, 2011

Happy Birthday Sakura...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Sakura...
Happy Birthday 2 You


p/s: Semoga sentiasa dilingkari kebahagiaan dan kegembiraan di ulangtahun kelahiran kali ini...

-cD-

Monday, January 17, 2011

Setahun Berlalu...

17 Januari 2011

Hari nie genap setahun arwah abah pergi meninggalkan kami, cepat sungguh masa berlalu.. Semalam mak menitiskan air matanya buat kesekian kali dipusara abah, terasa sayu sangat.. Dah lama cD tak nakpak mak menangis, tapi semalam apabila mengenangkan yang abah telah pergi hampir setahun hatinya dicuit emosi... Dalam tempoh setahun nie, memang setiap minggu cD ngan mak akan menziarah pusara arwah abah, hanya surah yasin dan fatihah mampu kami berikan buat bekalan abah disana. Mungkin sebab tu x terasa sangat masa berlalu... Terasa abah dekat sangat..



Abah...
Setahun telah berlalu
Walaupun yang tersisa cuma kenangan
Namun kasih ini sedikit pun tidak berkurang
Kerna ku SAYANG kamoo...

Al-Fatihah
(Abdul Razak bin Omar)
17 Julai 1945 - 17 Januari 2010

p/s: Sentiasa merindui abah...

-cD-

Wednesday, December 15, 2010

Happy Birthday Yanie...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Yanie...
Happy Birthday 2 You



p/s: Moga segala impian jadi kenyataan. Debaran hari bahagia kian hampir, berbahagialah hendaknya hingga hujung nyawa...

-cD-

Wednesday, November 10, 2010

Menguntai Rindu...

Saat kelam selimuti malam
Bulan sedia memancar bahagia
Kala bulan terangi alam
Pungguk masih merintih setia
Sedalam mana cD menyelam
Mengapa masih rindukan Dia??

Adakah cD x redha dengan segala ketentuan? Mengapa sukar untuk melepaskan? hanya memori sebagai ingatan, Semestinya tidak akan cD lupakan. Hampir10 bulan Abah pergi meninggalkan cD, hari nie pula genap 42 hari Khai menyusuli Abah buat selamanya... Al-Fatihah.

p/s: Mengharap momen-monen indah kembali lagi...

-cD-

Thursday, November 4, 2010

Baby Ain...



Last week cD ngan member-member opis telah membuat lawatan muhibah ke rumah Ain (opis mate) yang telah melahirkan anak perempuan pertamanya. Ekceli dah hampir 2 bulan pun Ain bercuti bersalin dan next week akan masuk opis ye. Mengikut perancangan awal kami ingin melawat Ain dan babynya di kampung, Johor, tetapi atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan hajat tersebut terbantut sehinggalah Ain dan babynya pulang semula ke KL.

Baby comel ini telah diberikan nama "Nur Ismahani", sejuk perut Ain mengandung kan.. hahahah. Betullah kata orang, kehadiran cahaya mata menambahkan lagi kebahagiaan berumahtangga. Kebahagiaan dan kegembiraan jelas tergambar diwajah Ain.. Tahniah atas kelahiran baby pertama nie.





p/s: Ko dah kurus sket, kata orang la... Aku tengok sama jer.. hahahah

-cD-

Tuesday, October 26, 2010

Happy Birthday Kak Eny...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Kak Eny
Happy Birthday 2 You



p/s: Semoga sentiasa dilimpahi kurnia dan berkat dariNya. Diharap juga ikatan ini akan berkekalan hendaknya, Amin...

-cD-

Thursday, October 21, 2010

Happy Birthday Su & En Shahril...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Su...
Happy Birthday 2 You




Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 En Shahril...
Happy Birthday 2 You




p/s: Diharap dengan bertambahnya usia, bertambah erat juga ikatan kita. Semoga kalian sentiasa dilimpahi kurnia dan rahmat dariNya.. Amin.

-cD-