Thursday, May 22, 2008

Hapuslah Air Matamu cD...

Terkadang kenangan yang pahit itu lebih bermakna dari mimpi yang indah.... Kerana realitinya, mimpi hanyalah mimpi, indahnya sementara kita diulit lena... lantas terjaga segalanya lenyap begitu saja..

Kenangan itu kadangkala teramat pahit untuk diredah, tetapi ia terlalu manis untuk dikenang. Seperti cD, hidupnya bergantung pada kenangan lalu dengan erti kata lain cD hidup dalam kenangan. cD mengimbas satu persatu detik indah dalam hidupnya untuk menapak dan meneruskan sisa hayatnya. Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan. Andai hadirnya cinta sekadar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir. Tetapi dengan kekecewaan itulah cD belajar untuk mengharungi liku kehidupan ini. cD bersyukur kerana berpeluang merasai kemanisan cinta, dan sekurang-kurangnya cinta berjaya mengetuk pintu hati cD. Walaupun seketika cinta Kamoo terus bersemadi. Kecewa bercinta bukan bermakna dunia sudah berakhir. Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan. Masa akan terus berlalu, tapi percayalah... tiap detik bersama Kamoo segar selamanya, tidak sekali-kali Kamoo akan luput dari ingatan ini.

Sejujurnya hati ini telah tertutup, tiada ruang yang mampu dipenuhi lagi. Tiap ceruk dan penjuru telah dipenuhi oleh kasih dan cinta Kamoo, seperti yang pernah cD lafaskan dulu.. Tiada cinta yang lain melainkan cinta Kamoo. Hati ini telah bernoktah setelah hadirnya Kamoo, kini cD akan menoktahkan ceritera cinta kita. Hidup ini akan terasa indah jika kita tahu menghargainya... Tapi ia amat menyakitkan andai kita melaluinya sambil lewa... moga akan kembali ceria kehidupannya nanti...

Hapuslah air matamu cD....

-cDapee-

No comments: