Thursday, October 23, 2008

Apakah???...

Dalam hidup tak seindah yang tersirat
Dalam cinta tak seasyik yang diduga
Dalam hati ada cinta yang terbiar
bertahun ku siram kasih bersarang dalam jiwa...

seraut wajah 1000 rahsia
ikhlas senyuman tanpa bicara..

Realitinya kehidupan ini tidaklah sehebat mimpi mahupun fantasi, apa yang tersirat berbeza dengan yang tersurat. Dalam hidup, takdir sentiasa dipersalahkan... tapi pernahkan kamoo terfikir bagaimana mahu memperbaiki yang tersurat agar serasi dengan yang tersirat?? Renungkan...

Cinta, terlalu hebat dugaannya... tidak semua seindah dan seasyik madah pujangga. Jika romeo bertemankan juliet, laila dan majnun... kemanakah akhirnya cinta mereka? Cinta sebeginikah yang mahu diagungkan? Sebaiknya cintalah yang Maha Esa, cintanya ikhlas dan setia keakhirnya. Renungkan lagi....

Hidup tanpa cinta kosong rasanya, tetapi dengan bercinta pasti hati akan terluka, kecewa lantas merana... Alih-alih takdir juga yang menjadi mangsa. Ceteknya pemikiran manusia, sering mengelak dengan menyalahkan takdir tanpa menyedari kekurangan diri sendiri... Sedarlah kamoo, kita berpijak di bumi yang nyata...Apalah ertinya cinta jika takut akan terluka, apalah maknanya sayang jika manis hanya dipertuturkan.

p/s: entri apakah ini?

-cD-

16 comments:

suesamsudin said...

Aduh cD....nape su rasa pedih je baca ni ???

Lyd said...

tgh bercinte eh CD?... :)

-cD- said...

Sue - Alamak, sori su entri nie x ada kena mengena ngan yg idop mahupun yg telah tiada.... malah su juga..

-cD- said...

lyd - cintaku bukan diatas kertas... cecececehhh

Lyd said...

hikhikhik tetibe terciplak ayat Siti pulak yer...
hakss mane le nk tau kut2 CD jatuh chenta ker....hehe

jatuh cinta lagi... lagi lagi ku jatuh cinta.. :P :P

DaK haNIe said...

cinta adalah keabadian...
dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki siapapun pandai menghayati cinta,
tapi...
tak seorang pun pandai menilai cinta kerana cinta bukanlah suatu perkataan yang bisa dilihat oleh
mata kasar...
sebaliknya cinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.....

[ciplak dr sumone.. hakhakhak]

-cD- said...

cinta banyak dugaannya hanie...

relakanlah sesuatu itu, pasti ada natijahnya... sabar ehhh

Lyd said...

LOVE?.. S**k....

tokeh butik kedaung said...

mak dah lupa la CINTA tu menatang ape.....

adekah ia menyerupai sebijik basikal..atau seekor gajah yg hampir2 naik minyak... atau burung unta yg dah xde bulu...

hape ke bendanyew CINTA itewww.....

amirul usheruff dzulkarnain said...

hey..model jgn nak berchenta sakan ok..
please komited dgn kerja anda..

bley..!!

apa kes nak feeling2 chenta bagai nih..

azizisamsudin said...

acap...>
Cinta adelah hak milik setiap insan ... model pun boleh bercinta.... KAN ... model pun ade hati dan perasaan ...

yang penting... entry kat atas ade gamba heel ok SRI MUNAWARAH katenye ... milik siapa kah heelssz itu ,,


PITAM........

-cD- said...

Lyd - ermmm cinta itu suci, hanya kita yang mencemarkannya... cececehhh lyd kecewa ehhh?

-cD- said...

tokeh butik kedaung - ermm CINTA tu macam heels ler.. kita pakai/pijak/bawak kemana juga.. bila dah x x best kita campak jer n beli baru.. oopsssss

-cD- said...

Acap - ermmm mana der feeling, mmg fokus pada modeling jer.. x der maknanya wat comeback pastu nak feeling cinta sakan..

ko ingat ko Bunga cinta lestari??

-cD- said...

zizi - opssss yg pasti cD x pakai heels semalam...

Lyd said...

ishh mane ade kecewa..
tp da letih.....hihi