Wednesday, November 5, 2008

Harus Ku Teruskan...

Kanan dan kiri suramnya terasa
Cuba fahami apa yang terjadi

Kanan dan kiri suramnya terasa
Cuba fahami apa yang terjadi
Tidak tertanggung beban di alami
Mengapa terjadinya sebegini
Tiada guna bertanya semua yang terjadi
Janjiku kepada diri hidup harus aku teruskan

Tuhan berikan sinar harapan
Hembuskan suatu kekuatan
Kumohon jauhkan dari kegelapan ini
Agar bisa aku teruskan

Walaupun lelah untuk menghadapi
Mengalah bukan jawapan yang ada
Walaupun berat segala di dada
Ku pasti mengharungi keakhirnya
Tiada guna bertanya semua yang terjadi
Janjiku kepada diri hidup harus aku teruskan

Tuhan berikan sinar harapan
Hembuskan suatu kekuatan
Ku hanya insan yang kerdil di dunia ini...
Tunjukkan ku jalan hadapan

Genggami tangan ini oh teman
Disaat aku memerlukan
Dan bila waktu untuk melangkah pergi....
Berikanlah daku cahaya tabahkan jiwaku oh tuhan

Pujangga pernah bermadah... "Walauapa pun terjadi, sekelam mana dunia ini... hidup Harus di Teruskan"... cD setuju 100% malah ianya bukan sekadar madah pujangga, tapi itulah realiti dan hakikat kehidupan.. Apa pun terjadi, dihina juga dikeji, kecewa dan dikecewakan.. hidup tetap harus diteruskan.. Terkadang manusia cukup lemah bila diuji sebegini.. sekali dikecewakan seumpana selamanya akan derita... haloooo wake up, ko ngape... oopsss tetiba meroyan.

Ermmm cD bukan pe, cD juga pernah melalui situasi yang sama... cuma kisahnya mungkin berbeza, tapi percayalah kita semua memainkan watak dan peranan yang sama.. Twice cD diperlakukan sebegitu, tapi cD bangkit... merangkak dan berpaut kembali pada dahan-dahan yang hampir rapuh.. mujurlah akarnya masih kukuh, bertitik tolak dari situ cD menjadi seperti hari ini... Kamoo cuma nampak sebahagian dari diri cD... seorang yang happy, gile, funny... tapi sebahagian lagi x siapa yang tahu... cD x sekali-kali akan mempamirkan kedukaan itu, pernah cD dikatakan ego coz menyembunyikan hakikat kedukaan ini... biarlah orang nak kata apa, yang pasti kelukaan tersebut milik cD seorang.. x perlu dikongsi bersama, terkadang kita perlu sedikit keegoan sebagai semangat untuk kekuatan diri.. sori dah jauh cD melalut..

akceli cD nak kongsi lirik lagu kat atas tu.. puitis dan syahdu sangat, thanks pada bro Ombak coz cD dapat menghayati keindahan lirik nie di blognya... Selama nie cD cuma tahu tajuknya sahaja, tapi skang cD dah dengar sendiri... ternyata telinga cD menyukainya... Thanks bro, n good luck... kamoo tahu ape yang cD maksudkan.. Walau apa pun... hidup harus diteruskan..

p/s: setitis airmata gugur ke bumi, menjadi lautan api harus ku renangi... tabahkan hatimu..

-cD-

15 comments:

Hidney said...

akan ada yang turut menangis bersama ucuk setiap kali ucuk bersedih. sabar ek...

lalalalala.. said...

chantek fotos*lalalalala...*

-cD- said...

Ucuk

Mekacih ucuk... coz selalu ada.

-cD- said...

lalalalal

chantek ke? kredit le pada tuan yg pandai snap tu.. huhuhu

le célibataire said...

di mana gerangan berfoto erk? barang kali di atas pergunungan...waduhhhh...syahdu membawa hati yg terluka......terbg sendiri....

-cD- said...

Ombak

di suatu tempat yang mendamaikan, puncak bukit tanjung taun. best layan blues...

amirul usheruff dzulkarnain said...

hey..jgn nak feeling women occay..
life is too short to be sad..enjoy each moment that u have with joy and happiness (mati la english terabur)

dengar lah lagu siti sarah.."ku teruskan"

ahahaha

-cD- said...

Acap

wahhhh brani ko menghanjengkan aku ehhh.. x de maknanya nak feeling... hapi what ngan life skang, berpoye sana sini..

ko perdengarkan Kiblatku, Hazami katanya.. tatau kiblatnya utara selatan timur or barat..

i-chimera said...

dah namanya pun kehidupan... pahit manis tu kena lah rasa.. tapi dgn ujian tulah buat kita jadi lebih kuat lagi...

org tak tahu apa yg kita lalui, yg kita rasa... mulut org biasalah... mana reti nak dok diam. sekali kena kat diorg, baru diorg tahu... sabar byk2 ya cD...

-cD- said...

Bro chime

Ermmm cD ok jer laaa, entri nie sebenarnya x ade kaitan ngan cD pun.. matilah plastik..

bersyukur coz dugaan2 tu menjadikan cD yang apa org nampak skang...

amirul usheruff dzulkarnain said...

motip aku tak tau lagu tuh..
cuma tau lagu ni jer..
"bila izrail datang memanggil, jasad terkubur di pembalingan.."

p dgr lagu butterfly by yuka indon idol kt you tube..

-cD- said...

motip ko x tau lagu tu... ayooooo..
satu hal nak cari indon idol plak.. kose laa aku..

-cD- said...

alamak matilah silap eja...
pic nie diambil di Tanjung Tuan, bukan Tanjung Taun ehhh.. matilah korang x jumpe tempat nie nanti..

lalalalala.. said...

mr. acap.. jasad ko nak baling ape lak tuuuu...dah terbujur takdenye nak baling2 de.. :p meh ni i nyanyikan kiblatku tu kot motip nak tau *matilah sumbang*

*u speak english very well what:p let it terabor.. no harm dan meh..*

-cD- said...

Sudah sudah.. bawak ngucap n cari arah kiblat skang... bertaubat katanya...