Tuesday, December 15, 2009

Happy Birthday Yanie..



Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You

Happy Birthday 2
Yanie
Happy Birthday 2 You

Selamat Ulang Tahun buat cayang yang tergebu... oopsss.
Semoga segala yang diimpikan menjadi nyata suatu hari nanti.
Carilah kebahagiaan kerana dirimu berhak mendapatkannya.
Kesuraman semalam hanyalah sementara, cahaya pasti muncul disebalik bayang-bayang silam.
Selamat Ulangtahun Sayang..

p/s: plan next year x leh cancel tau...

-cD-

Thursday, November 26, 2009

Salam AidilAdha...

Selamat Hari Raya
AidilAdha





Hari Raya Aidiladha (bahasa Arab: عيد الأضحى 'Eid Ul-Adha) atau Hari Raya Haji merupakan perayaan yang dirayakan di seluruh dunia. Ia adalah perayaan terbesar di dalam Islam selain Aidilfitri yang disambut pada setiap 1 Syawal. Aidiladha disambut pada hari ke sepuluh, sebelas, dua belas dan tiga belas bulan Zulhijjah setiap tahun. Bermula dengan Takbir Aidiladha pada malam 10 Zulhijjah, diikuti dengan solat sunat Aidiladha serta khutbah Aidiladha di pagi 10 Zulhijjah, sambutan diikuti dengan ibadah korban yang boleh dilakukan samada pada 10 atau 11 atau 12 atau siang 13 Zulhijjah.

Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan ke-sabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t. Selain itu, salah satu keistimewaan Aidiladha dan Hari Tasyrik ialah ibadat korban. Ibadat korban ini hanya boleh dilakukan dalam empat hari iaitu bermula waktu selepas khatib menyampaikan khutbah Aidiladha sehingga sebelum tenggelam matahari pada hari ke-13 Zulhijah.

Dari segi bahasa, korban bermaksud dekat, manakala dari segi istilah ia bermaksud menjalankan perintah agama atau taat kepada perintah Allah kerana ingin mendekatkan diri kepada-Nya. Hari Raya Korban jatuh pada hari kesepuluh pada bulan Zulhijjah, bulan terakhir pada kalender Hijrah Islam. 10 Zulhijjah merupakan tarikh penting dalam sejarah Islam di mana Nabi Adam dan isterinya Hawa dikeluarkan dari syurga dan diturunkan ke bumi sebelum berjumpa di padang Arafah, di luar bandar Mekah.

Pada hari raya, orang Islam disunatkan mengenakan pakaian yang paling cantik, paling bersih, dan juga mengenakan wangi-wangian. Pada pagi hari raya korban, umat Islam akan mengerjakan sembahyang sunat Hari Raya sebanyak 2 rakaat akan diadakan pada sebelah pagi, biasanya agak awal sedikit Hari Raya Aidil Fitri. Selepas bersembahyang, upacara korban akan dimulakan. Lembu, kambing, dan biri-biri yang dikorbankan akan disembelih secara beramai-ramai di kawasan masjid sebelum dibahagi-bahagikan kepada orang ramai terutamanya kepada golongan fakir miskin. Hari Raya Aidiladha disambut ketika umat Islam membuat penziarahan ke Mekah, mengunjung Kaabah dan melakukan korban sembelihan. Al-Quran tidak menyatakan, tetapi umat Islam memegang bahawa perayaan korban ini memperingati kesanggupan Nabi Ibrahim untuk menyerahkan anaknya sebagai korban kepada Tuhan.

Selepas sembahyang, sekali lagi umat Islam akan berbondong-bondong melawati perkuburan orang yang disayangi. Semua orang akan memakai pakaian baru dan selepas itu yang muda akan memohon kemaafan daripada yang tua. Selepas itu semua orang akan menjamah pelbagai juadah yang disediakan sebelum ziarah dan menziarahi sesama mereka.

p/s: Sumber dipetik daripada wikipedia, Salam AidilAdha buat semua...

-cD-

Wednesday, November 25, 2009

Pesta Pantun Belum Berakhir...

Yuk kita berpantun lagi...

Tidak pernah sekalipun terlintas yang pantun sms cD tu akan menjadi satu fenomena satu hari nanti... Apa yang pasti cD suka dengan apa yang cD lakukan, mendera teman-teman untuk menjual beli pantun sebelum mereka melelapkan mata adalah satu kepuasan. Bukan bermaksud cD memaksa kamoo untuk membalas setiap pantun tersebut... Pada yang membalas terima kasih, sesungguhnya kamoo amat bertuah coz bukan semua dapat pantan tersebut. Hanya yang terpilih sahaja, dan di setiap pantun tersebut tersirat rasa hati cD terhadap kamoo-kamoo yang cD sayangi...

Jom kita layan pantun kali nie...

cD:

Tidur malam ingin bermimpi
Mimpi indah penuh syahdu
Terkadang kamoo selalu sepi
Tidakkah dihati terasa rindu?...

hehe, brani balas?

Zati:

Angin malam menghembus pilu
Bintang terang teman diriku
Sudah tentu ada rindu
Namun kamoo jauh dariku...

Mish u cD!

Kerol Kapal:

Tidur malam ingin bermimpi
Mimpi indah penuh syahdu
Apakan daya sekadar bermimpi
Tiada seorang pun sudi merindu...

Wakaka lagi sekali pun merapu.

Hanie:

Mimpi indah penuh syahdu
Buat ku lena sampai ke pagi
Diam sepi ku bukan x rindu
Apakan daya bil telefon x bayar lagi...

hahaha... kelas... bangun pagi terus jawab pantun.

Doney:

Indah puitis kerana madah
Sulaman kata hamparan kalbu
Andai sepi rasanya indah
Buaian rindu menongkah lalu...

Abang E:

Bila merenung bulan yang mesra
Hati x keruan merindu dia
Bila yang mesra di depan mata
Ingin ku dakap ku kucup bibirnya...

cD membalas:

Bagai pungguk rindukan bulan
Bulan terang tengah mengambang
Tiap inci mesra kucupan
Tanda di hati masih sayang...

Abang E tanak kalah:

Jika di hati masih di sayang
Beri keperawananmu padaku sayang...

cD membidas:

Tidak mahu ku bukan jalang
Maaf sayang nasibmu malang...

hahaha rogol je.

Abang E masih bertahan:

Ku tahu nafsu kudamu
Buat aku mendesah berahi
Ku tahu alur tubuhmu
Buat aku ghairah disini...

cD lancar serangan:

Kudaku lari gagah berani
Gagah lari bermegah diri
Apa diturut nafsu begini
Kelak terjerat diri sendiri...

Abang E still tanak kalah:

Jerat percintaan nama diberi
Misai yang lebat jadi pujaan
Jika kasih sudi berkongsi
Ayuhlah kita berskendel-skendelan...

Yanie:

Cik Yanie gebu nak jawab.

Anak itik berenang-renang
Anak katak anak berudu
Barang lepas jangan dikenang
Cari pengganti terubat rindu...

Yanie membalas lagi:

Tengah sedap aku bermimpi
Terdengan ringtone henpon berbunyi
Macam mana tak tido lagi
Ingin membalas pantun mu tadi...

hahaha berani balas pantun kul 1.50 pagi??

cD menjawab:

Maaf ganggu di tengah malam
Pantun dijual minta balasan
Niat murni memberi salam
Tanda mesra jalinan insan

hehe jom tido.

Ijad:

Membeli jamu di batu gajah
Tauhu dicuri oleh si Jenab
Mengenalimu satu anugerah
Mahu mencari teman yang akrab...

Malu bertanya berangan tahu
Mati idea x dapat cluenya
Acu ku manja jangan begitu
Nanti usia cepat lanjutnya...

Mawar:

cD Cayang..

Cantik tautan melati berseri
Jambaknya layu pudar terbayang
Diam bukan bererti sepi
Dihati rindu dibibir sayang...

p/s: Terharu..... sangat-sangat...

Semua jawapan tersusun rapi
Mekacih balas pantun diberi
Kini cD tak lagi sepi
Ada pantun sebagai enrti...

p/s: Masih ada sebahagian lagi, esok-esok muncullah enrti... hehehe

-cD-

Tuesday, November 24, 2009

Krispy Kreme...



Bercerita pasal donat nie, dulu-dulu kita hanya mengenali satu nama sahaja iaitu "Dunkin' Donuts". Kemudia muncul pula "Big Apple" dan "J.co" yang mempopularkan fenomena donat di Malaysia.. Hampir di setiap lokasi "donat" tersebut pasti di penuhi oleh insan-insan yang menggemarinya tidak mengira usia baik yang masih kecil, dewasa juga warga emas...

Kini muncul satu lagi nama besar yang berjaya bertapak di Malaysia, Walaupun masih baru tapi sudah mempunyai 4 cawangan termasuk di Berjaya Times Square, Mid Valley, Concorde Hotel Kuala Lumpur dan juga Sunway Pyramid. Ya, "Krispy Kreme Doughnuts" akan menjadi fenomena donat terbaru di Malaysia. hehehe cD sendiri x pasti bila ianya wujud di Mid Valley, time maraton movie last week barulah perasan. Penat maraton 4 movie, singgah sebentar pekena Krispy Kreme kan... Seswai..


p/s: Terkadang sedih tengok Dunkin'Donuts... Umpama habis madu sepah dibuang.. oopssss

-cD-

Happy Birthday Kak Izz...


Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Kak Izz
Happy Birthday 2 You

Happy Birthday Kak Izz, Muahh Muahh kat pp. Semoga panjang umur, dimurahkan rezeki dan dicepatkan jodoh... Oppsss (sambil memandang ke arah bucuk kak Izz) hehehe.

p/s: Makin tahun makin meningkat usia...

-cD-

Wednesday, November 18, 2009

Kurniaan...

Karya ku hasil tiada tersirat
Cetusan rasa jiwa nan sarat
Cuba ku luah mengurang berat
Agar tidak parah terjerat

Utara selatan timur dan barat
Patah sayap pulang ke darat
Dosa pahala semakin sarat
Insafi diri sebelum terlewat

Segala tercipta adalah bakat
Jelas terbukti sudah tersurat
Hanya doa penyambung hajat
Moga segalanya membawa berkat

p/s: Hanya bisa menduga, tidak pula mampu merasa...

-cD-

Monday, November 16, 2009

Asyik-Asyik Berpantunlah Lagi...

Mega berarak seluruh alam
Nampak berbalam biru warnanya
Asyik berpantun setiap malam
Syukuri bakat kurnia dariNya...

Semalam cD berpantun lagi... hahaha apa nak buat, puas cuba dipejamkan mata namun sukar untuk terlena. Nasib la pada mangsa-mangsa pantun sms cD tu kan, apa-apa pun mekacih pada kamoo-kamoo semua yang setia melayan tiap pantun sms cD.. Muahhh muahh kat pp. Jom kita layan pantun sms semalam...

Pantun sms cD:

Pejam matamu usaikan sendu
Dalam dakapan malam nan syahdu
Pantun sms teman beradu
Tahukah kamoo aku rindu?

hehe, balas balas...

Pantun sms Kamoo:

Ucuk:

Pantun sms teman beradu
Dalam dakapan malam nan syahdu
Aku tahu kamoo rindu
Sebab kamoo dah sms dulu...

huhuhu

Hanie:

Cantik sulaman si kain baldu
Disulam oleh anak nyonya
Kalau sungguh dikau rindu
apa tanda, apa buktinya?...

Ehh.. dah tido la, mana leh jawap pantun hahaha

cD membalas:

Indah tiada tolok bandingan
Hasil sulaman si anak nyonya
Taip sms melenguhkan tangan
Pantun dihantar itu buktinya...

hahaha ngantok, jom tido.

Hanie turut membalas:

Pantun dikirim tandanya rindu
Buat diri jadi teruja
Tidurlah kasih selamat beradu
Esok pagi kita kerja!...

hahaha, Nite.

Zizi:

Mata terkelip terusik syahdu
Habis seluruh bulu mataku
Jika merindu sms selalu
Semoga terubat hati dikalbu...

Abang E:

Rindu menerpa di malam hari
Hati merintih teringat kamu
Sukar bicara soalnya hati
Saat menatap indah matamu...

Bley???

cD membalas:

hahaha indah mataku?

Soalnya hati adakah perlu
Kelak dirimu terjerat sendiri
Indah mataku tataplah selalu
Bukankah itu yang kamoo cari?...

hahaha

Abang E x nak kalah:

Dari mata turun ke hati
Dari hati meruntum ke jiwa
Indah matamu menawan hati
Walau ku tahu contact lens semata...

hahaha

Zati:

Tiada lena tidurku berteman sendu
Harapan diriku kamoo ada disitu
Menanti aku dengan rindu
Jadi ubat luka hatiku...

Amacam bro, ok x? Main tembak je nie. Anyway, i miss u too, so much!

Ijad:

Syahdu malam dingin terasa
Mata pejam tapi x lena
Walau ku tahu perindu disana
cukupkah sms jadi ubatnya?...

cD membalas:

Apalah daya apalah kudrat
Kiriman sms pengganti surat
Walau jauh ku peluk erat
Moga terubat rindu kesumat...

p/s: Nite2 cayang... nanti kita sms lagi

-cD-

Sunday, November 15, 2009

Mari Berpantun Lagi...

Lama menyepi membawa hati
Hati terluka rawat sendiri
Sepi tanpa sebarang entri
Hadir kini berpantun lagi...

Hahahaha, tetiba muncul entri pantun lagi kan... Lately nie cD jarang ada masa nak update blog, bz tu memang la bz cuma mood untuk menulis tu tidak semesra dulu... bahan dan tumpahan idea terlalu banyak cuma masa untuk di zahirkan sebagai coretan terasa seakan sukar... dengan erti kata lain, "Malas" hahaha...

Jadi, dikesempatan yang tersisa nie, cD nak kongsikan beberapa rangkap pantun kreatif yang spontan hasil nukilan insan-insan kesayangan cD... hehehe. Thanks coz selalu melayan keletah cD. cD nie jenis yang suka ber"sms" sebelum melelapkan mata, kiranya rutin sebelum tido laaaa.. Jom kita layan.

"sms" pantun cD :

Mekar menguntum bunga melati
Harum semerbak ditiup bayu
Walaupun Jauh dekat dihati
Muah muah i miss u.

Balas, balas... haha

"sms" membalas pantun :

Mawar:

Sayang dan rindu tetap dihati
Walaupun jauh beribu batu
Ikatan setia sehidup semati
Miss u too as i always do...

hehe, amacam? ada berani?

Kerol Kapal:

Mekar menguntum bunga melati
Harum semerbak ditiup bayu
Memang jauh ku bawa hati
Agar disana sentiasa merindu...

Wakaka x jadi lah pantun nie, x reti.

Hanie:

Harum semerbak bunga melati
Jatuh menimpa anak sawa
Ku semat rindu kemas dihati
Buat mu kasih pengubat jiwa

Hahaha.. motif mlm2 main jawap pantun?

Ngah:

Bunga rampai berseri murni
Enaknya rasa si gado-gado
Apa memesej memalam ni
Dah dah tido, tido!!

Am:

Mari makan buah
Muahh muahh muahhh...

Ijad:

Sirap selasih tambah madu
Sehingga lupa manis rasanya
Ucap kasih tambah rindu
Hendak berjumpa bila agaknya?

Ucuk:

Kapal berlayar tertinggal sauh
Sauh ditinggal diatas tongkang
Dekat dihati walaupun jauh
Sampai sekarang terkenang-kenang

Hahahaha, kreatif sungguh dorang nie kan... Mekacih coz selalu melayan tiap keletah, tiap sms, tiap call cD.. Kamoo adalah segalanya buat cD.. Cayang kamoo semua, muahhh muahh kat pp.

p/s: malam nanti sms lagi ye.. hehehe

-cD-

Thursday, November 12, 2009

Happy Birthday Abang eQ...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2
Abang eQ
Happy Birthday 2 You


Selamat Ulang Tahun ke 35 Abang eQ.. Semoga berbahagia melayari kehidupan ini, dipermudahkan urusan seharian dan dimurahkan rezeki.. Amin.

p/s: x de sesi suap2 kek? hahaha

-cD-

Thursday, November 5, 2009

Baby Haris...

23 Oktober 2009
6.00 Petang
Hospital Selayang
"Isteri saya Munirah selamat melahirkan baby lelaki pada pukul 6 petang tadi.
Alhamdulillah kedua-duanya sihat."
-Zali-

Begitulah kandungan sistem pesanan ringkas yang cD terima pada lewat petang 23 Oktober lalu. Berita yang tentunya cukup menggembirakan buat pasangan Munirah dan Zali. Tahniah buat keduanya, semoga tabah memikul tanggungjawab sebagai ibu dan ayah buat Haris...




Ekceli Munirah nie merupakan salah seorang sahabat baik cD sewaktu bertugas di Forestry. Tahun berganti tahun, seorang demi seorang membawa haluan masing-masing.. 4 tahun di Forestry melakar pelbagai kenangan manis.. Sungguh cD x akan lupakan segalanya.. Kini Inda di Unit Latihan Perhutanan, Kepong. E di Raub, Iza juga di Pahang, Wati di Putrajaya cuma Zana je masih setia bersama.. hahahah terpisah hampir 2 tahun kini bertugas di bahagian yang sama...


Iera & Zali di hari bahagia mereka...

Buat semua kekawan, Iera telah wakilkan cD untuk menjemput Kamoo semua ke Maljis Akikah "Haris" di lokasi dan waktu berikut:-

7 November 2009
No. 8 Lorong 3/12B, Kampung Batu Muda, 51100 Kuala Lumpur.
1.00 tengahari/lepas zohor.

p/s: Comel sangat Haris nie... hahaha Haziq dah ada saingan.. huhuhuhu

-cD-

Friday, October 30, 2009

Makan-makan...



Lama gak cD x post entri makan-makan kan? Hahaha asyik dok makan je, mana tak bertambah gedebus badan nie. Last week lepas penat shopping sakan ditambah pula kekeringan tekak sesudah melontarkan vokal yang mantap bersama cik Eny... Kami telah terjah HR Steak House di Kampung Baru, lama gak x singgah sini coz selalu pekena air buah kat chop & steak aje... Sedap gila air mangga/tembikai kat situ...

Kiranya makan malam ari tu adalah pra sambutan ulang tahun buat cik Eny kita laaa.. hahaha. Sambutan yang meriah akan menyusul nanti, InsyaAllah... mungkin termasuk dalam perancangan cuti-cuti Malaysia akan datang nie kan.. hahaha tunggu.... Malam tu juga kami hampir-hampir muntah untuk menghabiskan hidangan yang dipesan.. bukan tak sedap, tapi kuantiti hidangan dalam satu pinggan tu banyak sungguh.. puas la makan orang kata... Kenyang gilaaaaaaaaa.

p/s: Makan malam yang romantik sambil mengadap KLCC... hahaha..

-cD-

Monday, October 26, 2009

Happy Birthday Kak Eny...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Kak Eny...
Happy Birthday 2 You


Happy Birthday Kak Eny, Thanks coz selalu jadi teman dan kakak yang terbaik buat cD. Mekacih atas segalanya yang telah Kamoo korbankan demi untuk membahagiakan adikmu ini. Hanya doa dan linangan air mata kesyukuran mampu cD hamparkan, semoga hidupmu sentiasa dilingkari kegembiraan dan kebahagian.

Selamat Ulang Tahun Sayang...

p/s: Ermm ok x alunan "Selamat Ulang Tahun Sayang" semalam? hahahah

-cD-

Sunday, October 25, 2009

Melakar Sejarah...

Jauh sudah kaki melangkah
Segala kenangan terasa indah
Walau jiwa semakin parah
Langkah ku gagah biar berdarah

Nyata sejarah sukar diubah
Walaupun parah terus ku gagah
Kerna kenangan bukanlah noktah
Sekali terlakar selamanya indah

Font sizeMengorak langkah hingga penyudah
Hanya ini mampu ku gubah
Pohonkan doa semoga tabah
Sebelum hayat temui noktah...

p/s: Cuba melakar seindah indah, moga abadi sebagai sejarah... Nyata cD pasrah...

-cD-

Friday, October 23, 2009

Pilihan..

Kehidupan adalah satu pilihan
Terpulang samada maju ke hadapan
Mahunpun terusan ketinggalan

Mengapa harus ada penyesalan?
Perlukah terusan dipersoalkan?
Inilah lumrah kehidupan
Tiada apa yang berkekalan

Yang tinggal hanyalah harapan....

p/s: Apakah pilihan Kamoo?

-cD-

Wednesday, October 21, 2009

Happy Birthday Su, En Shahril & Dani...


Hari nie 21 Oktober 2009, 3 teman cD menyambut hari lahir serentak.. Selamat Ulang Tahun kelahiran buat Su, En Shahril (ombk) & Dani... Tiada apa yang mampu cD beri melaikan ucapan Selamat Ulang Tahun Sayang... Semoga hidup Kamoo bahagia dan bergembira selalu.. Amin.

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Su...
Happy Birthday 2 You


Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 En. Shahril...
Happy Birthday 2 You


Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Dani...
Happy Birthday 2 You

p/s: maafkanlah bila ku selalu membuatmu marah dan benci padaku, ku lakukan itu semua hanya untuk buatmu bahagia.

-cD-

Monday, October 19, 2009

Kecewa...

Lama ku tunggu saat itu
Saat hadirnya bersama cahaya
Masih menunggu tetap disitu
Yakinnya diriku masih percaya

Wujudnya cinta walau kecewa....

Walaupun lama saat berlalu
Sehingga suria membenam cahaya
Menunggu Kamoo kurasakan perlu
Yakinkan aku mampu berjaya

Kecapi cinta walau kecewa....

Masih setia masih menunggu
Malam ku sepi tanpa cahaya
Sayu sang bayu memuput berlagu
Yakinlah aku tidak berdaya

Menunggu Kamoo aku kecewa....

p/s: Kecewa mahupun bahagia kita yang memilihnya...

-cD-

Wednesday, October 14, 2009

Mari Berpantun...

sms memantun:

Mataku pejam fikiran melayang
Gusar terasa calar perasaan
Maafkan abang maaf oh sayang
Terkadang bicara sekadar gurauan

sms membalas pantun:

Lidah kelu mulut bisu
Tak terkata terus senyap
Tau je abang memang begitu
Busyok xdenya nak sentap

p/s: Matilah acara berbalas pantun sebelum tido kan....

-cD-

Tuesday, October 13, 2009

Happy Birthday Am...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Am...
Happy Birthday 2 You

Mulut menguap mata mengantok
Pening kepala tersenggok-senggok
Bersengkang mata tergosok-gosok
Happy Birthday Am di Sintok...

p/s: Matilah pantun happy birthday katanya... Jawab am.. jawab...

-cD-

Monday, October 12, 2009

Kita Hampir Ke Sana...

I missed the times that we almost shared
I miss the love that was almost there
I miss the times that we use to kiss
At least in my dreams...
Just let me take my time and reminisce
I miss the times that we never had
What happened to us we were almost there

p/s: Percayalah, kita hampir ke sana... tanpa restu mengiringinya, kita tetap kandas jua...

-cD-

Wednesday, September 30, 2009

Selamat Pengantin Baru...

Sabtu
26 September 2009
Kampung Sanggang, Temerloh
Pahang Darul Makmur.


Selamat Pengantin Baru buat Razlina & Akmal... Tudiahhh konsep kenduri kawen dalam kemeriahan Aidilfitri kan... Meletop sangat. Semoga berbahagia sehingga ke anak cucu hendaknya... Meriah ok kenduri kawen di bulan syawal, alang-alang datang makan kenduri kita datang beraya skali... Tumbang 2 ekor kerbau tu, sedap gilew rendang kerbau kampung sanggang... 1st time cD makan daging kerbau katanya, bertambah-tambah gebu la kan...

Buat Lin,

Selamat Pengantin Baru...
Semoga berbahagia dengan status anda sekarang...
Jadilah seorang isteri mithali...

p/s: Belum bersedia untuk ke gerbang itu... Oppsss.

-cD-

Monday, September 28, 2009

Happy Birthday Cayang...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Hanie
Happy Birthday 2 You...

Selamat ulang tahun Sayang
Kini kau bersayap pergilah terbang
Rentaslah langit cita cita mu
Harap nanti kita kan bertemu...

Yer la dah bersayap bagai skang nie kan.. dah leh terbang jauh..
Harap-harap x lupekan cD nie. Setelah bertahun-tahun menjadi orang pertama yang wish besday, taun nie rekod telah berkubur.. waaaaa Hanie da ade boipren baru.. huhuhu

Adiah taun nie cancel ehhh.. hahahha
Selamat Ulang Tahun Sayang..

p/s: We said let go but I kept on hanging on, inside I know it's over you're really gone....

-cD-

Wednesday, September 23, 2009

Takdir Yang Esa...

Jodoh itu rahsia Allah
Kiranya ditakdirkan ia sementara,
Walaupun kita mencuba jika dikehendaki putus,
Putuslah ia...

Arghhhh, menitis air mata cD tatkala membaca kiriman sistem pesanan ringkas ini. Hanya doa dan linangan air mata mengiringi perjalanan hidupmu. Tabahkan hatimu, cD sentiasa ada..

p/s: When you and I said goodbye, I felt the angels cry.

-cD-

Monday, September 21, 2009

Tetamu 1 Syawal...

Ahad, 20 September 2009
1 Syawal 1430

Assalamualaikum

Salam Aidil Fitri buat semua, x kira di desa mahupun di kota.. Bersama-samalah kita memanfaatkan syawal yang mulia ini dengan bermaaf-maafan. Lupakan sengketa lalu dan bina tali siratul rahim yang baru... (matilah betul ke ayat yang digunakan nie?). Syoknya beraya di desa, tetapi apa kurangnya di kota? Suasananya tetap meriah dan diraikan bersama keluarga dan sanak saudara.. sama sahaja. Bagi cD suasana beraya di kota sama meriahnya seperti di desa, pengalaman selama 27 tahun beraya di Kuala Lumpur tidak sedikitpun mencalarkan mood aidilfitri. Mungkin disebabkan semua keluarga dan sanak saudara semuanya berada di Kuala Lumpur, meriahnya tetap sama dan mungkin lebih lagi berbanding di desa.. Apa yang berbeza hanyalah ketiadaan sawah bendang dan juga kerbau.. hahahah

Aidilfitri tahun nie cukup meletihkan, bayangkan dari malam raya sehingga ke petang 1 syawal cD sebok meyediakan persiapan menyambut tetamu dan sanak saudara yang akan tiba. Malamnya sebok dengan daun palas untuk dibuat ketupat daun palas, pagi hingga ke petang pula melayan karenah sanak saudara yang tidak putus-putus berkungjung. Itulah rutin kami tiap kali munculnya syawal. Maklumlah mak dan abah merupakan 'mak teh & pak teh' kesayangan famili kami.. Rumah mak dan abah adalah lokasi wajib singgah katanya...

Semalam juga cD menerima kunjungan tetamu yang pasti muncul setiap 1 Syawal... hahaha x kira pagi, tengahari, petang mahupun malam tetamu ini pasti akan datang. Mekacih Abang eQ, dah masuk ke tahun ke-4 kan... mungkin tahun depan dan 2 tahun akan datang 1 syawal akan berbeza dari 1 syawal yang sudah-sudah... Apa-apa pun doa cD tetap mengiringi perjalanan abang.. Kehadiran abang eQ tidaklah berseorangan, zizi setia menemani.. hahaha (matilah...) Gah dengan sepersalinan baju melayu putih satin yang merelip-relip, sesuci lebaran sangat.. sesuailah sangat dengan kemunculannya semula di arena blogspot ini kan.... apa yang berlalu jadikanlah sebagai pengalaman, hidup tidak akan semanis ini jika tidak terselit secalit kepahitan..





p/s: Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin...

-cD-