Wednesday, February 18, 2009

Mengapa Dee? Episod 3...

Apa korbankah percintaan
Apa korbankah kesetiaan
Mengapa aku masih diduga dan terus diperuji
Sedangkan semua telah kuturuti
Hingga tersisih diri sendiri…


Bertahun Dee memendam rajuk, bertahun juga Dee memujuk hatinya supaya tidak menangis lagi. Nyata usahanya sepanjang 2 tahun ini menampakkan hasil dan berjaya mengelabui mata-mata disekelilingnya. Namun hakikatnya hanya tuhan yang mengetahui, kesan luka 2 tahun lepas masih terasa dan tersisa parutnya, kecacatan kekal yang harus Dee tanggung sepanjang usianya. Mujurlah kitaran waktu sentiasa berputar, selang peredarannya mampu mengikiskan sebahagian duka dan luka yang tersisa. Walaupun kenangan itu telah menjauh, namun ada ketikanya Dee harus akui terkadang ianya tetap datang kembali, lantas mecuit lagi memori itu….

Hrmmmm…
Keras keluhan yang dihemburkan, nyata memori silam yang bertandang sedikit sebanyak menggoyahkan emosi Dee. Jika bertahun Dee mampu menepis tiap bayangan yang mampir, tetapi mengapa tempias sesaat itu juga yang bisa membasahi kontang laranya?
“Wake up Dee”… jerit batinnya seakan menghembuskan suatu semangat baru. Hidup terlalu indah untuk dibazirkan dengan kedukaan, engkau tidak bersendirian Dee… sekilas sekuntum senyuman terukir, jika dahulu pengorbanan seakan sebati dalam kehidupannya, kini nyata pengorbanan itu bukanlah milik Dee lagi. Sekilas itu juga muncul seraut wajah yang sering dirinduinya… Dee akui sememangnya dia bahagia, tapi mungkinkah kebahagiaan ini berpanjangan? Persoalan yang Dee sendiri tiada jawapannya…

Mengimbas kembali detik pertemuan itu membuatkan Dee senyum sendiri..

“Awak kat mana? Saya nervous la…”
“Sama laaa, Dee pun nervous gak”

Sama sekali tak termimpi oleh Dee untuk jatuh sayang semula, tapi semakin dihindari semakin dekat ia menghampiri. Mengapa Dee? Soalan yang hingga kini tiada jawapan pasti, segalanya mungkin….

"Thanks sayang kerna hadirmu melenyapkan kelam hatiku, sentuhanmu sinari hidupku, kasihmu basahi kontang laraku dan kamoo sumber inspirasi hari-hariku…"

Diana Luqman


Siapakah yang berjaya mencuri hati Dee? Mungkinkah kebahagian milik Dee?... Tunggu...

p/s: Jika episod 2 makan masa 7 bulan, episod 3 nie lak 5 bulan... Matilah tatau bila kisah nie akan brakhir... Sori ehh jalan cite kelam kabut sket, susah nak matikan watak utama tu... kalau Kamoo semua x faham refer Episod 1 & Episod 2.

-cD-

19 comments:

miSz.haNie said...

kuar jugeks entry nih..
kan... :P

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

ni baru kuar cerpen makan tahun nih, kalu cerpen nih diangkat ke layar perak, mahu makan berpuluh tahun plak...hiks ;)

chimera said...

eh!!! ada sesi penulisan novelkah???

Chef Aduka said...

cinta lagik.......ermmmmm.....

-cD- said...

Hanie

mesti arr kuar, penantian satu penyiksaan ok.. episod 4 tatau bile.

-cD- said...

Nuar

kannnnnn setahun baru 3 episod, nak tunggu ke layar perak agaknya Datin Seri Tiara ngan Stephen Rahman masih wujud lagi kew?

-cD- said...

Bro Chime

sesi penulisan novel? isshhh idak ler, sesi sentuhan kecundang jer..

-cD- said...

CA

cinta tu kan indah lagi mengasyikkan..

miSz.haNie said...

kl yg siri ke 4...
7 bulan + 5 bulan = 12 bulan..
hamek ko..setahun..
karya agung kann..
hahahahah

-cD- said...

Hanie

Harus la.
Tau ngape Datin Seri Tiara tarik diri dari PGL? Sebab karya agong nie laaa.. kekeke

miSz.haNie said...

kehkehkeh..
smlm x smpat nk gosip sal 3 option tu
kan tetibe panas..
aura neraka dh ase..
hahahahah

Anonymous said...

pjng nyer telenovela colombia ni...1 episode jer makan masa berbulan²...blum lagi klu ada 12 episode..brapa tahun lah gamaknyer tu...pengsan duk tggu wakakakaka



mIE...

-cD- said...

Hanie

tau x pe, seb bek tersedor diri.. kalau idak berasap arr tinge tu.

-cD- said...

Mie

kalau karangan 350 patah perkataan bole la siap 1 jam... satu episod tu pun satu baris seminggu baru siap.. matilah...

Anonymous said...

klu camni telenovela La sur padora pun kira pendek citernya yer nokss...meletoopsss telenovela cinta² ni kannss...


mIE...

Anonymous said...

Hiya! Quіck question that's completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My web site looks weird when viewing from my apple iphone. I'm trying tо fіnd a tеmplate οr ρlugin that might bе able to
resοlve thiѕ iѕsue. Ӏf you have any suggeѕtiοnѕ, please shaге.

Cheеrs!

Take a look at my homeраge - macbook repair petaling jaya

Anonymous said...

I rеally loѵe your blog.. Verу nіce cоloгs & theme.
Diԁ you build thіs ѕite yourѕelf?
Pleaѕе rеply back as I'm planning to create my own personal blog and would love to know where you got this from or what the theme is named. Thanks!

My web-site: macbook repair pj

Anonymous said...

Hello there, just beсаme aware of your blog through Goοgle, and fοund thаt it's really informative. I'm gοing to watch out for
brussels. I ωill be grateful if you continue this in future.

Many people wіll be bеnefited from your ωriting.
Cheerѕ!

Feel free to suгf to my wеb-site ... bluehosthosting.net

Anonymous said...

I everу time used to study articlе in newѕ papers but noω as I аm
a user οf іnternet thereforе from now I am using net
for aгticles, thankѕ to web.

Alsо visit my site; ipad repair subang jaya