Friday, February 13, 2009

Puteri Gunung Ledang The Musical 3 Hebat...

Khamis malam
12.02.2009
Istana Budaya, Kuala Lumpur
Puteri Gunung Ledang The Musical - season 3


Tiada kata-kata yang mampu diungkapkan bagi menyatakan rasa hati dan kepuasan yang dikecapi dalam satu malam. Satu malam yang dilimpahi dengan irama cinta agung Gusti Putri & Hang Tuah... Tanpa disedari gugur juga titis-titis mutiara jernih, lantas membasahi gebunya pp hati-hati yang diresapi aura agungnya cinta dan pengorbanan kasih Gusti Putri... Waaaaaaa nanges. Siyes Datin Seri Tiara Jacquelina memang hebat, ternyata beliau benar-benar mengotakan janji untuk menjadikan pementasan PGL terakhirnya sebagai Gusti Putri adalah PGL yang pastinya akan dikenang...

Kekasih jangan berduka
Yakin kita kan bersama
Hati ini satu walau jauh di mata
Ikatan cinta
Luhurnya dijiwa

Hati pujuklah perasaan
Jauhi segala keraguan
Sayang untukmu kukorbankan
Demi satu harapan
Kepangkuanmu kasih
Keranamu kekasih

Hadirmu bagai cahaya
Damai resah dan gelora
Hati kita satu walau lara melanda
Asmara cinta
Tiada hujungnya....

teruja sangat...

Bukan Datin Seri Tiara seorang saja yang harus dipuji... kredit juga pada Stephen Rahman-Hughes yang menghidupkan watak Hang Tuah. Gemersik sungguh alunan vokal Stephen nie.. teruja gile, ada satu part tu dia mampu melontarkan vokal sehingga pitch tertinggi.. memang hebat. Apalah maknanya Kesultanan Melayu Melaka tanpa Sultannya kan? Tahniah juga buat Adlin Aman Ramlie yang gah sebagai satu-satunya sultan Melaka yang pandai menari... x sangka Adlin boleh menari sehebat itu. Apa kurangnya AC Mizal , dia mampu menjiwai watak Gusti Adipati Handaya Ningrat dengan bersahaja, dan tidak terkecuali watak Bayan yang dipertanggungjawabkan ditangan Ida Mariana. Rentak tari, muzik dan magis seakan bersatu membangkitkan aura cinta agung terhebat ini.. Tahniah Puteri Gunung Ledang....

sesi bertemu peminat...

dekorasi yang ada "kelas"

p/s: Sangat terkesan disanubari, apatah lagi bila teman bicara setia disisi menemani... Pandanglah ku dan ingatilah semula sumpahmu yang kita akan abadi sehidup semati....

-cD-

12 comments:

miSz.haNie said...

kejelesan sgttttttt...

ehemss...
sian teman biacara kn
muke kene tempek sticker..
ahahaha...

[siap sedia di paparazzi ehk!]

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kemain teman bicara bersticker kan just smile ;)

-cD- said...

Hanie

Harus la jeles kan...
lepas nie x dapat nak saksikan Datin Seri Tiara jadi Gusti Putri dah... Hope ade pengganti yang bole membawakan watak Gusti Putri..

Kena la tempek, skandel dah merata kan..

-cD- said...

Nuar

ermm kitorang low profile.. matilah

cahayaqaseh said...

jeles...jeles...
jeles...
akak tengah jeles ni cd...

chimera said...

tumbuk dinding! tumbuk dinding....

-cD- said...

Kak Ayu

dah agak dah... huhuh bertambah lagi bilangan org jgn jeles. Adakah cD berdosa men"jeles"kan org? huhuhu

-cD- said...

Bro Chime

huhuhu bek tumbuk sambal belacan, leh gak mamam... nanti ade show len cD ajak ehh next month ade show kat metic...

Chef Aduka said...

LAgu tinta dewa ada tak!!!!abg suka lagu tuh!!!!

Chef Aduka said...

LAgu tinta dewa ada tak!!!!abg suka lagu tuh!!!!

-cD- said...

CA

mesti la ada, lebih 20 buah lagu didendangkan...

[yAN!e][pUTraJAya] said...

CD ku yayang....

nanti sesi gedix kat melaka....
WAJIB BUL QONNAH pakai BERKEMBAN mcm tu k...

hahahha...tgk saper paling GEBUUUUUUUUUUUUUUU

muehehhehhee

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************