Tuesday, February 3, 2009

Teman Bicara...

Seronok ye bila adanya seseorang yang sudi menjadi pendengar dan setia melayani keletah tatkala kita berbicara... perasaannya sukar digambarkan dengan kata-kata, ianya seakan satu getaran yang berada didalam satu gelombang yang sama... x mengapa jika kamoo tidak memahami, sejujurnya hanya cD dan dia saja yang mampu merasai betapa hebatnya perasaan ini. cD sebagai penglipurlara hanya bisa mencoretkannya, moga-moga rasa yang satu ini mampu cD biaskan agar kamoo mengerti dan fahami apa yang sedang cD alami...

Secara dasarnya, setiap seorang dari kita mampu menjadi pendengar, tapi tidak semua diantara kita mampu memberikan respon terhadap apa yang diperdengarkan... maka jadilah ianya sebagai medan untuk melepaskan sesuatu kebuntuan yang terbuku dihati... Pendengar ibarat alat untuk menyalurkan sesuatu yang terpendam tanpa mampu disimpan sendirian. Seseorang yang mampu mendengar dan kemudiannya memberi respon terhadap isu yang dibicarakan itulah yang dikatakan teman bicara. Bukan saja setia mendengar, tapi mampu memberikan respon pada tiap point-point yang dibicarakan... (dia juga mampu membahas, membangkang, menyokong dan menyuarakan pendapatnya sendiri) dan apa yang paling menarik, dia juga pandai mengkritik dan petah berdebat dengan kata-kata manisnya... Inilah yang diperlukan oleh setiap insan dalam menghadapi liku-liku kehidpun seharian. Hidup seakan terasa lebih indah dan berwarna warni dengan adanya teman berbicara yang bisa berkongsi segalanya... Cuba bayangkan 10 or 20 tahun akan datang, bilamana usia dimamah waktu... saat-saat begini kita amat memerlukan seseorang untuk berbual dan berbicara tentang kehidupan... tanpa teman bicara tentu sunyi kan... Alhamdulillah, cD telah temui seseorang yang layak digelar teman bicara, Thanks sayang... Eeuuuwwww... ngengada bunyinya kan tapi itulah hakikatnya, AAJ semua jangan dengki ehhh..

"Begitulah hakikat hidup ini
Segalanya tiada yang abadi
yang pastinya cD tidak sendiri
Adanya Kamoo menemani..."

Jika dahulu cD sering jadi teman bicara pada teman-teman yang memerlukan, setia mendengar setiap permasalahan dan cuba memberikan respon yang diharapkan... cD juga sering dijadikan medan untuk meluahkan perasaan yang berbuku-buku.. apalah gunanya teman jika sekadar gelaran, cD sentiasa cuba memberi yang terbaik walaupun terkadang masih tersisa celanya... Kini cD miliki teman bicara, lain rasanya tapi nyata cD menyukainya.... Adanya seseorang yang setia mendengar dan sudi berkongsi segalanya. Hari ini indah kerna adanya dia, esok pastinya lebih bahagia juga kerna adanya dia... Pengorbanan kini bukanlah milikku lagi kerna adanya dia teman bicaraku...

p/s: Penerima x selamanya menerima, terkadang dia juga ingin memberi... Segalanya yang termampu...

-cD-

24 comments:

myZone | When Anuar opens to public said...

kemain dah berteman bicara bagai...kikiki ;) happy for cd...weeee! :D

miSz.haNie said...

hehe
salu jek cd jd mangsa hanie kn..
a shoulder to cry on..
=)
dier antara kwn terbaik dlm hidup saye!! :P

Anonymous said...

tahniah uollsss

enassempoi said...

hhmm... its a wondeful feeling to have some1 who always be with u and always be by ur side no matter what condition u are... today.. tomorrow... 10 years from now or maybe even till the end of ur life...

u have her and i have him... hope it last forever.... (^^)

amirul usheruff dzulkarnain said...

AAJ katanya kan..
selayaknya kau la azwan ali wannabe..huhuhuhu..

teman bicara takpe..jgn terlajak sampai teman tapi mesra sudeh..

ditakuti ape yg diluahkan mendapat respon atas dasar ingin menjaga hati..bukan kerana atas dasar permasalahan dlm kehidupan

ayat ape aku guna nih..

aku menulis kerna dia said...

penat nak baca....

jadi siapalah teman bicara CD tuh erk....bertuahnya dia....

Hidney said...

macam baca blog i-chimera plak. hehehe

-cD- said...

Nuar

Ermmm penat la asyik jadi pendengar jer, sesekali nak gak org mendengar kita lak kan... huhuhu

-cD- said...

Hanie

mekacih hanie, apalah gunanya teman jika sekadar gelaran kan.. ermm rindu pada malam2 yang penuh ngan tangisan hanie tu, oopsss

-cD- said...

Fasha

propah jer la fasha, matilah nak korek-korek kan..

-cD- said...

Ena

wahhh puitis madah dak ena nie.. ermm harap2 begitulah, nanti jgn lupe jemput cD ehhh.. kekeke

-cD- said...

Acap

matilah curik statement mak hayam besar.. kekke.. Ermm teman tapi mesra dah banyak, teman bicara yang sukar ditemui..

ermm ko nak ke tanak jadi penyeri kat opis aku nie?

-cD- said...

Ombk

ermm x sampai 1000 patah perkataan, penat ke?

siapa dia? x perlu la dicanangkan coz dia tau siapa dirinya...

-cD- said...

Ucuk

belajar dari yang terbaik untuk jadi yang lebih baik...

miSz.haNie said...

shhhhhh...!
hahahah
[nt terblushing dpn pc..wakakaka]

KaerAzmeer2008 said...

cd at last u find out somebody who can share something with u. I'm so happy as ur best frend. Insyallah khai restu perhubungan cd dengan si die katanye. hehehheheheheh . Tapi tak yah lahnak sorok dengan aku lagi. Maknanya sumpahan yang ada pada aku akan lenyap lah, sebab ko dah jumpa seseorang. Thank you biacth!!!!!1

KaerAzmeer2008 said...
This comment has been removed by the author.
chimera said...

ha-ha... tahniah buat cD sebab dah temui teman utk berbicara. Saya tahu apa yg cD rasa sebab saya juga merasainya. Betapa gembiranya bila kita bercerita walaupun benda2 mengarut tapi ada yg sudi dan setia nak dengar... saya dah rasainya. bila ada yg sudi ketawa walaupun kita buat lawak ntah apa-apa....

Siapa pun dia, sentiasalah hargai kewujudan dia dalam hidup cD. Sebagaimana dia yg sudi menjadi teman bicara, cD pun kenalah jadi pendengar yg baik untuk segala cerita-cerita dari dia. tolak ansur selalu.

saya tumpang gembira utk cD... kim salam kat orang tu ya...

-cD- said...

Hanie

alalalala x yah la nak blushing bagai.. bukan sekali 2 hanie nanges dalam tepon kan.. oopsss terlaser lak

-cD- said...

Kaer Azmeer

ehhh perlukan restu ke? ermm tengok la taun depan aku kenalkan kat ko, x de maknanya sumpahan berakhir.. 7 keturunan ok... matilah

-cD- said...

Bro Chime

mekacih bro, ermm entah la sonok sangat rasanya. Bukan sebelum nie x seronok, tapi dengan adanya teman bicara nie hedup lebih warna warni kan.. huhuh

arjuna.arts.com said...

Assalamualaikum ~CD~

Lama tak jumpe Cdy..windu banget ama kamoo...apa kabar skrg..adm harap Cdy..sihat..

Ermm..I missed him too..very very much..but nothing I can do.. not anymore... ^.^ Pasrah dan redha..tapi Adam doakan semua bahagia...termasuk ~CD~

Cdy...senyum selalu..hidup satu perjuangan...wokei..

adam nak mum..jum mam sesama..

Chef Aduka said...

Bila nak ada citer katak & kodok ni????Asyik citer interior feeling jer????

lin said...

視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,色情