Tuesday, April 7, 2009

Terapi...

Sememangnya lidah tiada Bertulang
Namun itu bukan alasan berdiam
Percintaan ini kita Memilihnya
Kesilapan hanya suatu perbandingan.....

Tetiba hati kecil cD merintih, lantas tergerak untuk mencoretkan entri buat mereka-mereka yang pernah terluka a.k.a kecewa dek panahan cinta yang tidak kesampaian.. cececece, da lama rasanya x beri nasihat cinta camni.. Dedulu cD senantiasa menjadi rujukan buat mereka-mereka yang patah hati... (pakar sangat ke nak nasihatkan orang, sedangkan diri sendiri pernah sekali dikecewakan). Apa yang berlegar di fikiran cumalah maut dan mati... Nauzubillah, kecewa bercinta bukanlah penamat riwayat hidup, kenapa harus memilih untuk mati setelah gagal bercinta?

Nak kata pakar tu idak lah, tapi setakat berkongsi pengalaman dan menjadi pendengar bagi tiap luahan, keluhan kesah yang terpendam nie memang cD lah tempat yang sesuai.. kekeke.. Terkadang pelik bila difikirkan, tapi percayalah ianya datang secara semulajadi, kepercayaan seseorang insan untuk mengkisahkan lara cintanya dizahirkan melalui luahan dalam penceritaan. Bukan mudah ehh nak menjadi pendengar nie, kita bukan hanya mendengar, tetapi melalui kisah yang diluahkan itu perlu pula disimpulkan. Time nie la kita harus bijak memberi pandangan, bagi kata-kata semangat pada yang dah patah hati tahap kronik tu. (perlu diingat ehh, time gini jangan gatal-gatal nak melaser pulak, berkemungkinan hati yang terluka akan bertambah parah jadinya..) Sukar kan, ternyata bukan mudah dan bukan semua orang boleh menjadi pendengar bagi tiap keluh kesah yang diluahkan. Ingat ehhh, walau apapun yang berlaku.. "PERCINTAAN INI KITA YANG MEMILIHNYA."

Entahlah... mendengar tiap luahan permasalahan nie dah menjadi seakan satu terapi bagi cD.. Secara x langsung ianya membantu menenangkan dalaman cD yang sentiasa berkecamuk.. Ye la hati menangis siapa yang tahu kan... cececec sekadar perumpamaan je. Maybe sekarang nie cD stress agaknya dan perlukan terapi... kekeke maka terhasillah entri merapu segini rupa..

Luka...
Pulanglah sayangku kembali segera
Luka...
Sampai hati menghilang tanpa berita
Luka...
Tegarnya kau biarkan ku sendiri merana
Biarku terus terluka.....

Ye laaa, cD stress nie... tolong... Sesapa ada masalah boleh luahkan skang, cD perlukan terapi dengan kadar segera... tolon....

p/s: sampai hati menghilang tanpa berita.

-cD-

7 comments:

chimera said...

dari tadi dok pikir... mcm perpanh dgr je puisi kat atas sekali tu... rupa-rupanya lirik lagu kak ziana... hmmm..

errr... eceli, saya pun tak de apa nak mengadu. setakat ni takpernah lagilah kecewa dlm bercinta ni.. hehe.. dulu pernah sekali tapi sebab dipisahkan ke alam yg lain... hah

pelik jugak ya.. cD tgh strees tapi nak kena dengar luahan org pulak... bukan makin tambah stress kalau mcm gitu...

-cD- said...

Bang Chime

Syurga di hati kita katanya...

Tahniah la coz x penah kecewa lagi walaupun dah pernah kehilangan seseorang kan.. Hebat. Untuk makluman cD nie bukan manusia biasa, sebab tu perangan dan tabiat cD pelik2.. huhuh

putra said...

kdg2 mmg nak luahkan sesuatu tpi selalu berfikir yang masalah dihadapi tu tak seberat mana di mata org lain... ye la kan, bak kata pepatah, berat mata memandang berat lagi bahu memikul... selalu sgt nak cari teman untuk meluahkan tapi tak terluah jugak... hmmmmm

Chef Aduka said...

nak terapi?????i'll be at kl from 10-12...kita jumpa kita pi terapi sama2 kay!

nadia said...

like it!

cahayaqaseh said...

cd dah balik ke blom dr btn ni.
rindu nyer...muahhhhhhh kat pipi kanan dan kiri ....huhuhu

Shasha Ayob said...

ekeke..apelah cD ni..mcm Pembimbing Rakan Sebaya time skolah2 dulu..yer kadang2 kita menjadi tempat luahan perasaan..cuma kadangkala juga kita alpa dengan hati dan perasaan sendiri..kadang2 dtg tidak serupa seperti yang pergi..tapi kadanag2 yg datang itu lebih baik dari yang pergi..dan hakikat itu perlu diterima dengan redha..biar apa pun kekurangannya...ecewahh