Monday, June 22, 2009

Ada Masanya...

Ada masa yang akan ku fikirkan
Kiranya kau pergi dariku
Bagaimanakah akan ku teruskan tanpamu

Tak sanggup untuk ku bayangkan
Andainya takdir jauhkan kau dariku
Satu yang ku mahu hanyalah kamoo

p/s: Abah dah beransur sembuh, mekacih pada kamoo-kamoo yang sudi bertanya khabar dan mendoakan kesejahteraan abah. Buat abang eQ mekacih atas kunjungan ari tu.

-cD-

6 comments:

chimera said...

satu masa dulu... lamaaaa duluuu... saya jugak ada fikirkan perkara yang sama...

tapi... 'dia' tetap pergi jugak, walaupun saya amat mengharapkan akan ada keajaiban yg tiba-tiba menghalang dia pergi... tapi tak ada... tak ada sebarang keajaiban... dan dia tetap pergi...

tapi saya masih terus hidup (walaupun rasanya macam dah mati)...
kita akan sentiasa lemah selagi tak diberi ujian...
makin kuat ujian, makin lemah kita waktu ujian tu berlaku... tapi makin kuat pula kita di masa2 akan datang utk hadapi andai hal yg sama berlaku lagi...

teruslah hidup, walaupun tiada dia lagi di sisi cD...

amirul usheruff dzulkarnain said...

alhamdulillah..ur dad semakin sembuh..

W. Hidney said...

syukur la abah ucuk dah ok.

hargailah mereka yg ada sebelum mereka tiada kerana sekali ianya pergi, amat payah atau mungkin mustahil ianya kembali... ingat lagi ayat2 ni?

-cD- said...

Bang Chime

Mekacih, nasihat dan kata2 yang amat terkesan dihati. Tak mungkin kita dapat mengubah takdir, segalanya telah ditentukan... Tapi x bermakna kita harus berputus asa kan.. Selagi berdaya dan upaya berusahalah mencara keredhaannya.. InsyaAllah segalanya akan berubah dengan izin dariNya.

-cD- said...

Acap

Gitulah, syukur sangat2. Cian tengok abah time terlantar 2 minggu kat hospital ari tu. Sesuap nasi pun x mampu dia nak jamah, hanya masuk air dan cucuk antibiotik je..

-cD- said...

Ucuk

Mekacih ucuk, mana leh lupe ayat2 tu. Ucapan keramat yang x mungkin akan dilupakan sampai bebila. Mekacih.