Monday, September 21, 2009

Tetamu 1 Syawal...

Ahad, 20 September 2009
1 Syawal 1430

Assalamualaikum

Salam Aidil Fitri buat semua, x kira di desa mahupun di kota.. Bersama-samalah kita memanfaatkan syawal yang mulia ini dengan bermaaf-maafan. Lupakan sengketa lalu dan bina tali siratul rahim yang baru... (matilah betul ke ayat yang digunakan nie?). Syoknya beraya di desa, tetapi apa kurangnya di kota? Suasananya tetap meriah dan diraikan bersama keluarga dan sanak saudara.. sama sahaja. Bagi cD suasana beraya di kota sama meriahnya seperti di desa, pengalaman selama 27 tahun beraya di Kuala Lumpur tidak sedikitpun mencalarkan mood aidilfitri. Mungkin disebabkan semua keluarga dan sanak saudara semuanya berada di Kuala Lumpur, meriahnya tetap sama dan mungkin lebih lagi berbanding di desa.. Apa yang berbeza hanyalah ketiadaan sawah bendang dan juga kerbau.. hahahah

Aidilfitri tahun nie cukup meletihkan, bayangkan dari malam raya sehingga ke petang 1 syawal cD sebok meyediakan persiapan menyambut tetamu dan sanak saudara yang akan tiba. Malamnya sebok dengan daun palas untuk dibuat ketupat daun palas, pagi hingga ke petang pula melayan karenah sanak saudara yang tidak putus-putus berkungjung. Itulah rutin kami tiap kali munculnya syawal. Maklumlah mak dan abah merupakan 'mak teh & pak teh' kesayangan famili kami.. Rumah mak dan abah adalah lokasi wajib singgah katanya...

Semalam juga cD menerima kunjungan tetamu yang pasti muncul setiap 1 Syawal... hahaha x kira pagi, tengahari, petang mahupun malam tetamu ini pasti akan datang. Mekacih Abang eQ, dah masuk ke tahun ke-4 kan... mungkin tahun depan dan 2 tahun akan datang 1 syawal akan berbeza dari 1 syawal yang sudah-sudah... Apa-apa pun doa cD tetap mengiringi perjalanan abang.. Kehadiran abang eQ tidaklah berseorangan, zizi setia menemani.. hahaha (matilah...) Gah dengan sepersalinan baju melayu putih satin yang merelip-relip, sesuci lebaran sangat.. sesuailah sangat dengan kemunculannya semula di arena blogspot ini kan.... apa yang berlalu jadikanlah sebagai pengalaman, hidup tidak akan semanis ini jika tidak terselit secalit kepahitan..





p/s: Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin...

-cD-

10 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

PEPEL KARER!

kin said...

wah nampak berisi lar cD... awat makan berselera ye bulan pose....si zizi putih berseri2.... ni eq in green ..kata warna coklat... apa2 pun hope 2c u all nanti ye :)

nurain said...

selamat hari raya~

amirul usheruff dzulkarnain said...

selamar hari raya cd, mahap zahir je..huahuahua

azizisamsudin said...

zizi setia menemani.. hahaha (matilah...) Gah dengan sepersalinan baju melayu putih satin yang merelip-relip, sesuci lebaran sangat.. sesuailah sangat dengan kemunculannya semula di arena blogspot ini kan.... apa yang berlalu jadikanlah sebagai pengalaman, hidup tidak akan semanis ini jika tidak terselit secalit kepahitan..

gGx paham ..
zi dah ckp dah .. hidup nie umpama roda .. ape yang kite buat kita akan dapat balik ..ape2 pun hadapi ngan senyuman ... ( sembil dengar lagu BERSERAH hadi mirza ..

sedih! kak kin x ajak datang tumah .. tinggal biskut jer kan .. takpe la ..

putra said...

selamat hari raya cD
maaf zahir batin~

W. Hidney said...

salam lebaran ucuk. mana pic reel?

azizisamsudin said...

pic reel dalam fb .. hahaha.. cd .. adik reel sgt comel ok !

ezam said...

sama r kaler baju raya kite taun ini...mcm jodoh kuat pula.....ekekekekeke

lin said...

性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,ut聊天室