Wednesday, December 15, 2010

Happy Birthday Yanie...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Yanie...
Happy Birthday 2 You



p/s: Moga segala impian jadi kenyataan. Debaran hari bahagia kian hampir, berbahagialah hendaknya hingga hujung nyawa...

-cD-

Wednesday, November 10, 2010

Menguntai Rindu...

Saat kelam selimuti malam
Bulan sedia memancar bahagia
Kala bulan terangi alam
Pungguk masih merintih setia
Sedalam mana cD menyelam
Mengapa masih rindukan Dia??

Adakah cD x redha dengan segala ketentuan? Mengapa sukar untuk melepaskan? hanya memori sebagai ingatan, Semestinya tidak akan cD lupakan. Hampir10 bulan Abah pergi meninggalkan cD, hari nie pula genap 42 hari Khai menyusuli Abah buat selamanya... Al-Fatihah.

p/s: Mengharap momen-monen indah kembali lagi...

-cD-

Thursday, November 4, 2010

Baby Ain...



Last week cD ngan member-member opis telah membuat lawatan muhibah ke rumah Ain (opis mate) yang telah melahirkan anak perempuan pertamanya. Ekceli dah hampir 2 bulan pun Ain bercuti bersalin dan next week akan masuk opis ye. Mengikut perancangan awal kami ingin melawat Ain dan babynya di kampung, Johor, tetapi atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan hajat tersebut terbantut sehinggalah Ain dan babynya pulang semula ke KL.

Baby comel ini telah diberikan nama "Nur Ismahani", sejuk perut Ain mengandung kan.. hahahah. Betullah kata orang, kehadiran cahaya mata menambahkan lagi kebahagiaan berumahtangga. Kebahagiaan dan kegembiraan jelas tergambar diwajah Ain.. Tahniah atas kelahiran baby pertama nie.





p/s: Ko dah kurus sket, kata orang la... Aku tengok sama jer.. hahahah

-cD-

Tuesday, October 26, 2010

Happy Birthday Kak Eny...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Kak Eny
Happy Birthday 2 You



p/s: Semoga sentiasa dilimpahi kurnia dan berkat dariNya. Diharap juga ikatan ini akan berkekalan hendaknya, Amin...

-cD-

Thursday, October 21, 2010

Happy Birthday Su & En Shahril...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Su...
Happy Birthday 2 You




Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 En Shahril...
Happy Birthday 2 You




p/s: Diharap dengan bertambahnya usia, bertambah erat juga ikatan kita. Semoga kalian sentiasa dilimpahi kurnia dan rahmat dariNya.. Amin.

-cD-

Monday, October 18, 2010

Save The Soul Showcase...

14 Oktober 2010
Auditorium MBSA, Shah Alam
Maher Zain, Save The Soul Showcase.



Last week cD berkesempatan menghadiri showcase Maher Zain, Save The Soul. Memang teruja sangat dapat tengok Maher Zain secara live, coz seperti yang semua sedia maklum tiket showcase Save the Soul ni telah habis dijual hanya beberapa jam pada hari pertama dibuka ye. Mekacih pada kak Eny, coz tanpa insan ni cD tak berpeluang untuk menikmati alunan gemersik Maher Zain. Alhamdulillah syukur sangat-sangat dan InsyaAllah Maher Zain akan kembali semula ke Malaysia kerana sambutan peminat tersangatlah menggalakkan.













p/s: Teringat gurauan Wardina selaku mc malam tu, "Disana ada Adam, disini pula Maher... pastikan anda membuat pilihan yang Maher.. hehehe

-cD-

Thursday, September 30, 2010

Khai Selamat Dikebumikan...

Alhamdulillah, selesai solat zohor dan diikuti solat jenazah tadi, Khai telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Ibukota. Bagi yang berhajat bolehlah datang melawat. Malam ini juga selepas solat isyak keluarga arwah akan mengadakan bacaan yasin dan tahlil, pada sahabat dan kenalan bolehlah turut sama meramaikan lagi majlis tahlil ini. Alamat kediaman keluarga arwah adalah dilokasi berikut:

No. 30, Jalan 5B/6
Taman Setapak Indah
53300 Kuala Lumpur.

p/s: Hanya mampu sedekahkan Al-Fatihah dan ayat-ayat suci untuk kesejahteraan arwah.

-cD-

Khai Pergi Buat Selamanya...

Al-Fatihah, Khairuddin bin Md Zin
30 Jun 1982 - 30 September 2010
17 hari di HKL (15 hari Wad Neuro, 2 hari ICU)

Setelah 17 hari bertarung nyawa, melawan segala dugaan yang mendatang.. akhirnya Khai menghembuskan nafas terakhirnya pada jam 3.15 am tadi. Ternyata Allah SWT lebih sayangkan Khai, kini dia pergi buat selamanya. Sepanjang tempoh 15 tahun mengenalinya, banyak yang telah kami kongsikan bersama.. suka duka, gelak tawa semuanya tiada lagi. Apa yang tersisa kini cumalah memori bersama.

Banyak persamaan antara cD dan Khai yang membolehkan kami akrab sentiasa. Kami berkongsi tarikh lahir yang sama, kedua-duanya anak bongsu, saiz kasut yang sama, citarasa juga hampir serupa. Maknanya tahun depan cD sambut besday sorang-sorang je la, Khai dah x ada lagi. Terasa benar kehilangan, awal tahun ari tu Abah pergi, kini Khai pula menyusul...





p/s: Bersemadilah dengan tenang, memori bersama x mungkin cD lupa.. Al-fatihah

-cD-

Wednesday, September 29, 2010

Khai Tenat...

cD baru terima panggilan dari "papa" jam 3.45 pm tadi. Papa kata Khai dah tenat, Ya Allah jika ini takdirnya berilah peluang dan kesempatan untuk cD berjumpa dengan Khai buat kali terakhir. Waktu rehat lunch tadi cD sempat singgah sekejap, time tu Khai masih seperti semalam. Tercungap-cungap dah nampak letih sangat. Jika ini ketentuannya cD redha, tapi berilah peluang untuk cD berjumpa dengannya buat kali terakhir. Terasa lamanya menunggu jam 5.

Pada kawan-kawan yang mengenali Khai datanglah melawat buat kali terakhir.. cD tidak mengharapkan begini akhirnya, cD masih percaya Khai mampu bertahan. Tapi kuasa Allah SWT siapa mampu menghalangnya? Ya Allah.. Selamatkanlah sahabatku.. Amin.

p/s: Awal tahun cD kehilangan Abah, cD x mahu kehilangan sahabat cD pula..

-cD-

Happy Birthday Hanie...






p/s: Semoga berbahagia di hari kelahiran yang ke 28... oopsssss

-cD-

Monday, September 27, 2010

Khai Dibotakkan...

26 September 2010
HKL, Wad Neuro 5b
tingkat 2, Katil 16

Semalam, sebaik kaki melangkah masuk ke Wad Neuro 5b, mata cD pantas tertumpu pada kepala Khai. Spontan terpacul dari mulut cD "kenapa Khai Botak?" Macam-macam yang bermain difikiran ketika melihat keadaan Khai yang telah dibotakan, mungkinkah dia akan dibedah? Setelah mendapatkan penjelasan barulah cD dapat menarik nafas lega, rambut Khai terpaksa dicukur untuk menurunkan suhu badannya. Sejak dimasukkan ke wad, Khai kerap deman dan suhu badannya kerap juga naik. cD x kesah Khai dibotakkan, tapi biarlah ianya dibuat dengan cermat. Terdapat beberapa kesan luka akibat cukuran dikepala Khai. Mentanglah keadaan Khai separa koma, tidak bermakna dia boleh diperlaku sebegitu.

Keadaan Khai buat masa ni agak OK, jangkitan kuman di paru-paru juga telah tiada.. Apa yang membimbangkan adalah jangkitan kuman di otaknya, insyaAllah Khai akan sembuh tapi mengambil masa la. Mungkin sebulan, mungkin 2 bulan.. Hanya Allah SWT yang mengetahui. Walaupun masih "separa koma", kekadang Khai akan mencelikkan matanya dan seolah-olah dia sudah sedar.. tapi itulah, dia cuma berada dalam dunianya sendiri. Semalam sewaktu cD bisikan sesuatu ke telinga, Khai seolah-olah mendengar... Alhamdulillah respon seperti itulah yang diharapkan.













p/s: Sama-samalah kita mendoakan semoga Khai cepat sembuh.. Amin. Maaf jika cD lambat update, tatau nak kata ape coz perkembangannya lambat berkembang..

-cD-

Wednesday, September 22, 2010

Terkini Tentang Khai...

Seperti yang semua maklum, Khai telah menjalani prosedur menebuk leher untuk memudahkan pernafasan kira-kira jam 4.30 petang semalam. Tepat jam 5 petang cD terus bergegas ke HKL untuk melihat sendiri bagaimana keadaan Khai selepas ditebuk lehernya. Menitis air mata bila melihat Khai terlantar dengan keadaan leher ditebuk sebegitu, tapi dalam hati cD bersyukur ke hadrat Illahi coz Khai masih kuat menghadapi semua ini.

Doktor mengesahkan yang Khai stabil dan cD sendiri melihat pernafasannya agak teratur dan tenang berbanding sebelum menjalani prosedur menebuk leher tersebut. Apa yang menggusarkan cD adalah bila melihat segala bulu roma dari paras bahu sehingga ke hujung jari Khai meremang dah tegak-tegak. Tatau la sebab sejuk or ape.. tapi suhu dalam tu biasa-biase aje. Semalam sempat gak cD curi snap-snap pic Khai untuk tatapan kekawan yang tak berkesempatan melawat Khai.





p/s: Harap-harap hari nie ada perkhabaran gembira...

-cD-

Tuesday, September 21, 2010

Khai Kena Tebuk Leher...

Sebentar tadi cD mendapat khabar terkini tentang Khai melalui papa yang telahpun berada di ICU sejak pagi tadi. Perbualan singkat tadi mengesahkan yang Doktor akan mencabut alat bantuan pernafasan yang membantu Khai bernafas selama ini. Khai tidak boleh bergantung pada alat tersebut kerana kuman mudah merebak sehingga ke paru-paru, bimbang juga nanti ada infection...

Kira-kira jam 4 petang nanti Doktor akan menjalankan prosedur untuk menebuk leher Khai bagi memudahkan pernafasannya. Ya Allah, bimbang bukan kepalang rasanya.. teramatlah risau. Orang-orang kata kalau dah sampai stage tebuk-tebuk nie kira 50/50, tapi cD masih yakin dan percaya Khai akan pulih seperti sediakala. Allah yang memberi penyakit dan Allah juga yang menyembuhkannya. Hanya Allah yang menentukannya, sebagai hambanya kita hanya mampu memohon dan berdoa. Sembuhkanlah sahabatku ini Ya Allah, amin...



Pic google...

p/s: Dikalangan pembaca blog cD nie, ada yang berpengalaman ditebuk leher? Apakah risikonya?

-cD-

Sunday, September 19, 2010

Khai Dimasukkan ke ICU...

Just nak maklumkan pada semua, jam 8 malam tadi Khai telah dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU). Berderau darah cD bila mendengar khabar tersebut, sejak meninggalkan Wad Neuro 5B jam 4.15 petang tadi hati cD mulai gusar. Bermacam-macam yang bermain difikiran sejak diajukan soalan dari papa tadi. Mengapa soalan itu yang dipertanyakan? Adakah ianya berkaitan?

15 tahun cD dan Khai berkongsi suka duka, berkongsi pelbagai rahsia. Semuanya tesimpan rapi, Khai memang ramai kawan, personaliti yang dimiliki membuatkan ramai yang suka dan senang mendampinginya. Walaupun ramai kawan, x semua kenal siapa sebenarnya insan bernama Khairuddin ini. Dia x suka berkongsi masalah, x suka mengadu kesulitan yang dihadapi, kecuali benar-benar tidak tertanggung barulah dia mencari teman untuk meluahkannya.. Biasanya cD lah tempat dia mengadu, termasuklah beberapa teman yang rapat dengannya. Rapat macam mana pun masih ada yang cD sendiri tidak tahu tentang Khai. Bukan semuanya kita dapat kongsi bersama, ada perkara-perkara yang Khai pendam sendiri... Hanya dia yang mengerti.

Berbalik kisah ICU tadi, sebaik mendapat khabar tersebut cD bersama beberapa teman rapat bergegas ke HKL. Risau bukan kepalang dibuatnya, doktor mengesahkan yang masalah dihadapi Khai agak serius dan masih menganalisis bendasing yang menghuni bahagian otaknya. Sekurang-kurangnya cD dapat menarik nafas lega, walaupun ditempatkan di ICU, kesihatan Khai dipantau 24 jam. Hopefully esok mengkhabarkan sinar harapan, cD tak putus berdoa dan mengharap Khai pulih seperti sediakala. Marilah kita sama-sama mendoakan yang terbaik buat Khairuddin. Amin.

p/s: Khai ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) tingkat 3, Blok Utama HKL. Pada yang berkelapangan waktu melawat adalah bermula 12.30 - 2.00 dan 4.30 - 7.30.

-cD-

Saturday, September 18, 2010

Khai UPDATE...

18 September 2010
Hospital Kuala Lumpur
Wad Neuro 5B, Tingkat 2

Sedih, kecewa, geram dan bermacam-macam lagi emosi yang bersatu apabila melihat sekujur tubuh lemah itu terbaring lesu. Bukan menidakkan usaha dan perkhidmatan yang diberikan HKL, tapi sejak menjalani ujian MRI Khai kelihatan bertambah lesu dan tidak bermaya. Hari nie Khai diserang deman, seluruh badannya terasa panas... keadaan ini berbeza sebelum dia menjalani ujian MRI.

Agak kecewa sedikit dengan result MRI yang diterima, pakar yang merawat Khai mengatakan terdapat tumor di kepala Khai. Result tersebut sekurang-kurangnya memerlukan pengesahan dari 2 orang pakar. Apa yang geramnya adalah result tersebut masih belum disahkan oleh seorang lagi pakar. Tup, tup pagi tadi Khai ditukarkan ke tingkat 2, Wad Neuro 5B. Disini Khai dirawat oleh 3 orang pakar... hebat kan, sampai 3 orang pakar yang ditugaskan untuk merawat Khai, tapi yang membuatkan cD panas hati adalah bila mendengar soalan dari Doktor yang bertugas.... Soalannya berbunyi begini: Apa Masalah Khairuddin? Dia Sakit Apa? Astafirullahalazim... mengucap panjang cD dibuatnya. Kalau nak tanya soklan camtu buat apalah dihantar ke hospital untuk mendapat rawatan? Kami sendiri boleh jadi doktor dan rawat Khai sendiri kat rumah. Memang berbulu habis. Bila dah terangkan serba sedikit masalah Khai barulah "doktor" bukan nama sebenar tu mengeluarkan teori yang dia cedok entah dari mana... Katanya kepala Khai telah diserang kuman. Kuman tersebut terus menyerang dibahagian otak, tataulah di serebrum, medula oblongata atau serebelum. Halooooooooo aku belajar sains jugak dulu... Katanya lagi, daya tahan badan Khai lemah sebab tulah kuman tu terus attack otak Khai...

Apa yang kelakarnya, doktor bukan nama sebenar tu boleh mengeluarkan teori tersebut tanpa menyemak rekod dari Doktor Ramesh yang menjalankan ujian MRI ke atas Khai. Bayangkan result MRI tu masih belum disahkan oleh seorang lagi pakar, tup tup dia boleh kata Khai diserang kuman plak... Ermmm pelik ehh, sekejap tumor, sekejap jangkitan kuman.. Kalau macam tu Khai jadi bahan ujikaji la, setiap kali bertukar wad penyakit pun akan bertukar... Apa yang pastinya Khai ditahan diwad tersebut untuk tempoh 2 minggu, sepanjang tempoh tersebut, 3 pakar yang merawat Khai akan memantau perkembangannya.. Tataulah apa lagi yang akan Khai tempuhi, wayar apa lagi yang akan dicucuk, bahagian mana lagi yang akan ditebuk. cD sendiri sedih melihat Khai diperlakukan sebegitu. UNTUK PENGETAHUAN SEMUA, KHAI SEKARANG DAH TAK BOLEH MAKAN LAGI. DENGAN TIUB YANG DISAMBUNGKAN KE HIDUNG ITULAH YANG MEMBANTU UNTUK MEMASUKKAN SUSU 6 KALI SEHARI.

cD hanya mampu berdoa... cepatlah berakhir penderitaan Khai ini..







p/s: Pada yang berkelapangan, sudilah kiranya untuk melawat Khai. Esok waktu melawat sangatlah panjang, bermula 12.30 hingga 7.30.

-cD-

Tuesday, September 14, 2010

Dugaan Ramadhan / Syawal...

Entry nie cD buat khas untuk sahabat merangkap teman dan insan paling rapat dengan cD. Khairuddin bin Md Zin, insan yang cD kenali sejak berumur 13 tahun lagi. Seminggu sebelum umat islam menyambut kedatangan 1 Syawal, masih dibulan Ramadhan yang penuh dengan barakah, Khai sudah terlantar dirumah. Mulanya dia hanya mengadu sakit kepala (migrain) yang kerap dialami kebelakangan nie. Seminggu itu jugalah cD tidak menerima sebarang khabar dari Khai, kebiasaanya kami akan mencari baju melayu seminggu sebelum Hari Raya. Puas cD call x dapat, sms tidak pula direply... tersentak juga, apa masalah sehingga dia terusan membisu.

Keesokkan cD terima panggilan dari "papa", ayah kepada Khai yang mengkabarkan berita kurang enak. Khai dah beberapa hari tidak bekerja dan terlantar dirumah sahaja. cD minta untuk bercakap sebentar dengan Khai... Sayup-sayup terdengar suaranya dihujung talian, bermacam yang cD tanya tapi cuma sepatah yang dijawab. Itulah kali terakhir cD mendengar suaranya. UNTUK PENGETAHUAN SEMUA, SEKARANG KHAI SUDAH TIDAK BOLEH BERKATA-KATA. MasyaAllah, betapa besar dugaan dari Allah SWT buat hambanya..

Malam Hari Raya Pertama... disebabkan terlalu risau, cD bersama mak dan kakak pergi menziarah khai dirumah. Itulah kali pertama cD melihat dia sejak kami berbuka puasa bersama-sama pada 26 Ogos yang lalu. MasyaAllah, berlainan sungguh keadaan fizikal khai, bayangkan dalam tempoh hanya seminggu tubuhnya telah menampakkan semua tulang. Terbayang wajah kanak-kanak Afrika di chanel National Geographic, hampir meleleh air mata cD dibuatnya. Papa memberitahu yang Khai tak mahu menjamah nasi, makanan lain juga tidak disentuh. Puas dipujuk, akhirnya kakak cD berjaya menyuapkan 3 ketul nasi impit bekuah lontong, Alhamdulillah... Papa bersyukur sambil mengalirkan air mata tuanya...

Sepanjang 1 jam setengah, khai tidak mengeluarkan sepatah kata langsung. cD sendiri bingung bagaimana keadaanya boleh berubah sampai sebegitu? Inilah yang dinamakan kuasa Allah SWT. Dengan kebesaran kuasanya, sekelip mata segala nikmat dan kurnia mampu ditarik semula. Dalam linangan air mata, mak dan cD membantu untuk memandikan khai dengan tuala basah. Lapkan tuala basah kemuka dan seluruh tubuhnya. Besar sungguh dugaan buat Khai.

Oleh kerana buntu dengan keadaan yang berlaku, keluarga Khai sepakat untuk menghantarnya ke Hospital. Sangkanya keadaan akan berubah, tapi lain pula khabar yang diterima. Hasil daripada CT Scan, doc mengesahkan di dalam kepala Khai mempunyai "sesuatu".. Ujian awal menandakan terdapat ketumbuhan atau nanah didalam kepala yang menyebabkan Khai tidak mampu untuk berkata-kata. Doc menyarankan untuk membuat MRI bagi mendapatkan imej yang lebih jelas sekaligus merungkaikan tandatanya samada "sesuatu" itu adalah nanah ataupun ketumbuhan. Subhanallah.. Hanya doa mampu cD panjatkan semoga penderitaan ini cepat berlalu.

Kepada sesiapa yang mengenali Khairuddin bin Md Zin, maafkan segala apa juga yang telah dia lakukan selama ini. Sebagai manusia, kita tidak lepas dari melakukan sebarang kesilapan. Maafkanlah, dan sama-samalah kita doakan semoga Allah SWT menyembuhkan Khai seperti sedia kala. Amin..

















p/s: Mohon kawan-kawan linkkan entry cD ini untuk tatapan teman-teman yang mengenali Khai.

-cD-

Friday, August 27, 2010

Segalanya Terbungkam...

Pada zahir tidak terlihat
Ada garis yang terbentang
Tapi batinku sering berkata
Biar ada batasannya

Salam Ramadhan ke 17, terasa berat untuk cD mulakan coretan ini. Entah mengapa Ramadhan sekali ini berlainan benar seperti tahun-tahun yang berlalu. Hati bertambah sayu bila terkenangkan "Abah", lain benar rasanya berbuka dan bersahur tanpa adanya "Abah". Al-Fatihah buat Abah. (Abdul Razak bin Omar).

Ramadhan sekali ini juga menyuburkan rindu disetiap rongga dan liang-liang rasa. Rindu kepada insan-insan kesayangan cD. Entah mengapa cD merasakan insan-insan tersayang ini seakan menjauh. Seakan adanya batas yang menjadi benteng dan dinding pemisah antara kita. cD RINDU. 1 sms cukup untuk menghilangkan keruan ini, cD x minta lebih... Sukar untuk cD fahami situasi ini, jika cD bersalah maafkanlah. (teruja menerima call dari su pagi tadi, setelah sekian lama akhirnya cD mengerti... tabahkanlah hatimu). Rindu juga pada ucuk dan akak sha, tuhan saja mampu mengerti apa yang kita kongsikan selama ini.

Mengharungi sisa Ramadhan ini, cD tidak mengharapkan lebih. Cukuplah jika diberi kesempatan dan ruang kemaafan jika ada terkasar kata, terlanjur perbuatan. Maafkanlah.

Kuat mana diikat
Pasti akan terlucut
Andai disambung lagi
Tidak sekuat dulu
Kerana cuma aku yang menarik
Bukan lagi tanganmu

p/s: Andai mampu diulang kenangan itu, bahagialah janjinya...

-cD-

Wednesday, August 11, 2010

Pesta Pantun Ramadhan...

Salam Ramadhan buat semua, harap-harap dapat dimanfaatkan bulan yang mulia ini dengan mempertingkatkan amal ibadat. Jangan hanya dapat penat, lapar dan dahaga sahaja.. bataskan pergaulan, kaburkan pandangan, tulikan pendengaran dan bisukan perbualan buat seketika. Jelaskan pandangan dengan menatap kitab suci, bisikan ke telingan alunan ayat-ayat suci dan basahkan bibir dengan bacaan Al-Quran. InsyaAllah, amalan yang mulia akan diterima.

Sempena menyambut Ramadhan Al-Mubarak ini, cD dengan rasminya membuka tirai pesta pantun untuk kesekian kalinya.. hahahahh. Mari kita lihat calon-calon yang berani menyahut cabaran kali ini. Pantun pembuka dari cD;

Langit Mendung Gelap Benua
Anak Bulan Sembunyi Cahaya
Salam Ramadhan Buat Semua
Sebulan Lagi Kita Raya

Pantun Ucuk:
Tak sampai sehari kita puasa
Perut berbunyi minta diisi
Banyakkan amalan bertambah pahala
Moga Ramadhan kita diberkati

Sori lambat reply, hehe
(x pe cuk, janji reply..)

Pantun Kerol Kapal:
Langit mendung gelap benua
Anak bulan sembunyi cahaya
Salam Ramadhan untukmu jua
Baru puasa dah nak pikir raya?

(cisss sempat melaser...)

Pantun Zizi:
Tirai shaaban melabuh senja
Ramadhan datang menyembuhkan luka
Balas SMS ok sahaja
Kalau berani belanjalah berbuka.

(Arghhhh terkena lagi...)

Puntun Hanie:
Terbang merpati berpasang-pasang
Terbang hinggap di dahan merbau
Selamat berpuasa wahai sayang
Siang nanti jangan curi makan tau

hahaha.. mabok baca buku, baru dapat reply
(nak exam baru cari buku?)

Pantun Boy Gaga:
Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama cD gebu seorang..

hahaha, selamat berpuasa :)
(ermm mabok ke apa boy nie? Pantun x siap....)

Pantun Abang Dafi:
Pandan dilayur tekat diambal
Disulam pakis kuntun setanggi
Ramadhan disyukur ibadat diamal
Salam manis meruntun dihati

Ada berani hujung rangkap setiap wording pembayang sama ngan wording maksud?
(mati x terjawab...)

Pantun Ngah:
Raya tetap akan menjelma
Ramadhan yang dirindu sudahpun tiba
Utamakan ibadat tambahkan pahala
Moga mendapat berkat dariNya

Pantun Doney:
Bangun sahur makan laksa
Tadi dah announce esok puasa...

Maaf zahir batin ye..
(hahahah simply siti sangat)

Pantun Yanie:
Jarang bersua bukannya lupa
Dalam ingatan teringat selalu
Bulan Ramadhan menjelang tiba
Mohon ampunkan salah silapku

Amacam pantun ku?
(ermmm boleh laaa, hahaha)

Pantun Abang E:
Esok sudah bulan puasa
Eh bukan datang bulan ka?

(Motif?????????)

p/s: Tahniah pada yang berani menyahut cabaran, yang lain2 walaupun tidak membalas pantun terima kasih atas kiriman sms Salam Ramadhan kamoo semua buat cD.. Muahh kat pp.

-cD-

Monday, August 9, 2010

Cuci The Musical 2 Terbaek...

8 Ogos 2010
Istana Budaya, Kuala Lumpur.
8.30 pm


Semalam cD berkesempatan untuk menonton teater "Cuci The Musical" musim ke-2. Selayaknya tepukan gemuruh yang bergema satu Istana Budaya buat semua pendukung watak utama sehingga ke penari dan penyanyi latarnya.. Terbaek sangat. Tahniah buat Hans coz mengilhamkan satu naskah yang sungguh hebat sehingga mampu dipentaskan buat kali keduanya.

Siapa mampu menidakkan bakat Afdlin Shauki? Idea dan lagak spontannya bukan hanya mencuit, malah mampu menggeletek sesiapa jua. Perut adalah asetnya yang paling berharga, scene Afdlin menjadi "tunggul" sangat-sangat menggelikan hati ini. Serius x tipu... Afdlin juga berjaya menonjolkan kematangan vokal dengan elemen soal dan R&B yang sangat mengasyikan. Best ok tone Afdlin, dia patut buat album lagi. Cuci hilang serinya tanpa Jojo, watak yang diamanahkan pada Awie. Seorang abang yang bermuka ganas tapi lembut hatinya, gemalai liuk lentuknya tapi str8 katanya... kau mampu? cD ngan akak seat sebelah yang tidak dikenali itu gelak sakan ok, macam digeletek. Siapa x kenal Awie kan? vokalnya cukup mantap dan tersendiri. Tahniah juga buat Nabil selaku famili baru cuci, Lu Pikir la Sendiri, watak lu Terbaek bro. Walaupun lu buat lawak, lu sendiri yang gelak, maka seistana bersorak... Jac juga mantap vokalnya... bak kata Jojo, bau kari.... x banyak yang boleh dikomen dari watak Jessy, Jac dah berikan yang terbaek. Vee... ermm... kita kenali dia dengan lakonan yang menobatkannya sebagai pelakon wanita terbaek. Kita juga kenali dia dalam sehati berdansa yang berjaya mencungkil bakat tarinya sehingga dinobat sebagai Juara. Tetapi yang kita x kenal adalah vokalnya.. Nyata Vee mampu menyanyi sebaik penyanyi realiti. Sesungguhnya bakat itu adalah kurniaan.

Pendek kata cD tersangatlah berpuas hati, amat terhibur dan enjoy sakan. Harap Cuci mampu menandingi naskah PGL sehingga mampu dipentaskan untuk musin ke-3. Amin..











p/s: Thanks cik Eny...

-cD-

Wednesday, July 21, 2010

Happy Birthday En. Ezam...








Happy Birthday buat Encik Ezamudin Safie yang ke 31.... oopsss terlepas....
Semoga hidup sentiasa diberkati, dilimpahi kasih sayang dan kebahagiaan berpanjangan, amin.. Terima kasih juga atas huluran persahabatan dan kasih sayang antara kita..

p/s: Mampu mengilai tengah2 malam? hahahha

-cD-

Saturday, July 17, 2010

Sayu Hati...



17 Julai 2010
(5 sya'aban 1431)

Hari nie terasa kosong, sangat-sangat kontang...
Semerta dada terus berombak...
Mata semakin pijar, bagai dicucuk-cucuk...
Lantas tanpa mampu diseka, mengalir juga...
Hangat membasahi pipi...

Selamat Ulangtahun Abah...

Hari nie genap 181 hari Abah tinggalkan kami...
Tadi mak buat kenduri arwah sempena ulangtahun Abah...
Ramai yang hadir untuk bersama-sama sedekahkan Yasin dan Fatihah...
Hanya ini yang mampu kami bekalkan buat Abah...
Moga diberkati dan mendapat barakah...

Selamat Ulangtahun Abah...
Al-Fatihah...

p/s: Rindu kat Abah...

-cD-