Wednesday, December 14, 2011

Waktu-Waktu Begini 2...

Sabtu
10 Disember 2011
Chili's@Mid Valley



Agak lama juga cD tidak meluangkan masa bersama teman-teman. Kesempatan dan peluang yang ada ini cD manfaatkan dengan sepenuhnya.. Walaupun x cukup "korum" momen-momen indah tetap terakam buat kita semua.
Terima kasih atas waktu yang diluangkan..





p/s: merenung kembalikan momen bersama arwah 15 tahun kebelakang... semuanya indah.

-cD-

Monday, December 12, 2011

Apakah?...

Pelbagai persoalan berbenak difikiran
Puas dikupas, diulas tidak ketemu jawapan
Memikirkan silapku buntu dan hairan
Tolong jelaskan mohonku penuh harapan...

x pasti apa sebenarnya yang berlaku, tercari-cari mungkin ada khilafku. Puas memikir namun makin membuntu.
Tolonglah... Apa salahku?

p/s: Ampun dan maaf jika benar salahku, mohon jelaskan apa yang berlaku..

-cD-

Friday, December 9, 2011

Terima Ku Seadanya...



p/s: Tau x sedap mana pun, just syok sendiri...

-cD-

Waktu-Waktu Begini...



Ermmm waktu-waktu begini tidak selalu dapat kita nikmati. Walaupun kurang daripada 1 jam, waktu menunggu rezeki tiba adalah saat yang paling indah. Disinilah segalanya kita kongsikan, merisik gosip-gosip hangat, pose & candid x hengat, luahkan bebanan tugas dan bermacam lagi...

Meremang senja menjingga hebat
Lembayung berlabuh kelam berbalam
Terima kasih wahai sahabat
Sentiasa ada siang & malam

Waktu-waktu melepaskan dan melegakan... Thanks sahabat.

p/s: yang ku rasa kini hanyalah bahagia...

-cD-

Thursday, December 8, 2011

Walaupun Tidak Memiliki...

Bercerita mengenai cinta tidak pernah akan berakhir, cinta biasanya dijadikan subjek utama dalam setiap penceritaan. Terkadang jalan cerita penuh dengan keindahan warna-warni cinta, terkadang cinta juga menceritakan tentang perit jerih kekecewaan. Garapan dan susur galur sepenuh hati mampu menjadikannya sebuah naskah terhebat yang pernah wujud. Setiap dari kita pernah merasai kewujudan cinta kan? Cuma naskahnya mungkin berlainan.

Sekadar memetik bait-bait berikut:

“Redha itu Ikhlas, tapi pasrah itu menyerah….”

Percayalah, tidak semua mimpi itu indah, ada ketikanya kita akan terjaga dek ngerinya mimpi. Begitu juga cinta, episod terakhirnya bukan semua temui bahagia. Redhalah seikhlasnya, percaya pada aturanNya, agar ketemu cahaya dihujung sana…

Walaupun tidak memiliki
Cinta tak mungkin mati
Selagi membara dihati
Yakinlah, segalanya pasti…

p/s: Cintailah dia yang mencintai Kamoo, daripada mencintai dia yang belum tentu cintakan Kamoo. CintailahNya yang menciptaimu, kerna cintaNya abadi selamanya.

-cD-

Friday, December 2, 2011

Peliharalah lidahmu...

Alhamdulillah, cD syukur kerana dilahirkan sempurna dan dikurniakan nikmat untuk berkata-kata oleh maha pencipta. Nikmat yang diberi itu janganlah disalahguna dan menjadikannya hobi untuk mengumpat, mengata segala. Peliharalah lidah sewaktu mengatur bicara, tidak salah menanam tebu dibibir, tapi pastikan apa yang dituturkan itu semanis gula tuaian tebu yang ditanam.

Jah... kalau setakat ko nak nganga mulot longkang ko yang hapak tu, dan menyesakkan salur pernafasan orang keliling baik x payah. Lebih afdal rasanya kalau ko g amek wuduq dan baca Al-Quran kat surau dari ko dok melalak jaja cerita sana sini. Insaflah jah oooiii.. Harus dingat, dalam kita memperkatakan perihal orang lain, kita tak tahu apa yang orang sedang dan akan memperkatakan tentang kita. Jangan percaya pada karma, tapi sebaliknya percaya pada qada dan qadarNya. Doa mereka yang teraniaya makbul dengan izin dariNya.

p/s: Sabar dan kuatkan iman, itu je yang mampu cD katakan. Sahabat yang baik adalah orang yang sentiasa mendengar tanpa jemu..

-cD-

Wednesday, November 30, 2011

Cinta Tidak Seharusnya Memiliki...

Setuju tak? Kalau kamoo setuju, kita adalah antara insan-insan yang redha dengan segala ketentuanNya. Cinta, kasih dan sayang tidak semestinya menjadi milik kita. Seharusnya kita bersyukur kerana dikurniakan nikmat berputiknya kasih, menguntumnya cinta dan makarnya sayang meskipun rasa itu hanya wujud didalam tanpa mampu dizahirkan. Perasaan yang wujud itu merupakan rahmat dariNya, walaupun tidak memiliki sekurang-kurangnya hati telah tercuit dengan satu rasa yang sukar untuk digambarkan. Alhamdulillah, syukur kerana diberi peluang untuk merasai nikmat “cinta”…

Sebaliknya bagi yang tidak sependapat, ketahuilah bahawa kamoo merupakan insan yang mementingkan diri sendiri dan tidak pernah bersyukur dengan segala nikmat yang hanya dipinjamkan buat sementara. Bagi kamoo, kecewa bercinta maka gelaplah dunia, hidup pun tiada lagi maknanya. Tahukah kamoo rasa “cinta” didunia hanya seketika? Cintailah diriNya, kerana itulah cinta abadi selamanya.

Buat yang tersayang, cinta ini sentiasa membara. Walau tidak bersama, yakinlah suatu ketika nanti kita abadi disana.

p/s: "Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead,"

-cD-

Sunday, November 27, 2011

Breaking Dawn Part 1...

Sabtu
26 November 2011
Signature @ The Gardens

Terbaik... tu je mampu cD luahkan mengenai sequel The Twilight Saga ni. Kekecewaan sewaktu menonton Eclipse dahulu terubat juga, hahaha. Suspen juga bila Bella mati beranak uols, baru real jadi pontianak coz mati masa bersalin kan... hahahah. Pada yang blom nengok movie ni g la tonton, gerenti kamoo tidak akan kecewa.





p/s: Diingatkan, lepas mata Bella terbeliak kamoo semua jangan terus tinggalkan panggung... Percayalah, kalau tidak kamoo akan rugi. Pada emy, tonton lagi sekali ehhh.. hahaha.

-cD-

Monday, November 21, 2011

Kenapa Tiada FB?...

Hurmmmm..

Mengeluh panjang cD dibuatnya, soalan2 yang kiranya agak membebankan untuk diberi penjelasan. Sukar untuk dimengertikan, itulah ungkapan yang sesuai untuk menggambarkan mengapa cD tiada akaun FB. Katalah apa saja, luahkan rasa terbungkam, namun pekung terpahat didada. InsyaAllah, satu ketika jika diizinNya bertemu juga kita di "maya" ini.

Buat teman2 yang lama menanti kehadiran cD di "maya" ini, teruslah bersabar. Rajuk cD bukannya lama... hahaha. Ye ke x lama? Makan tahun juga nak sembuh lukanya, tu x termasuk kesan parut yang masih lagi mengalirkan darah yang x berwarna. Kelas ko Jah, udah2 la drama queen... x de sape nak pujuk....

Hurmmmm... mengeluh lagi.

Maybe malam ni cD akan menyimpulkan segala kekusutan, jelaskan segala kekaburan, agar terjawab segala persoalan. Jom kita flashback ke 6 - 7 tahun yang lepas, ketika Myspace, friendster, ekawan dan segala tok nenek lain yang menjadi kegilaan remaja waktu itu. Kegilaan yang sama seperti FB dan Twitter sekarang. Yaa, cD pun x terkecuali.. cD antara jutaan insan yang mempunyai akaun disetiap laman sembang sosial yang ada pada waktu itu. Mungkin masih ada yang ingat kewujudan cD di myspace... Profile yang agak gila2, penuh dengan pic cari makan katanya... hahahah menggeleng bila diingat-ingat. Disinilah bermula segala episod yang mengubah keseluruhan hidup cD. Persahabatan, cinta, kasih sayang dan segalanya bermula disini, Alhamdulillah, teman2 yang cD kenali masih kekal sehingga ke saat ini. Cuma episod cinta dan kasih sayang berakhir awal, x mampu untuk cD membawa sequelnya... hahahah

Cintalah puncanya.... agak klise disitu.. tapi itulah sebenarnya punca mengapa cD mengasingkan diri daripada segala social network yang ada. Agak bodoh juga keputusan yang dibuat, biasalah... adik2 baru nak naik, emonya mengalahkan orang meroyan. Cinta datang dan pergi, tiada siapa mampu meramalkannya. Social network mampu melahirkan bait2 cinta, dan social network jugalah yang menghancurkan segalanya. Dunia tanpa sempadan, aktiviti tanpa sekatan... bila cinta bernafsukan setan, maka cD menjadi mangsa keadaan. Tak sangka niat memperkenalkan si dia pada "kamoo" punca perpisahan kita.

Bila cinta tak lagi untuk ku
Bila hati tak lagi pada ku
Mengapa harus dia yang merebut diri Kamoo
Bila aku tak baik untuk Kamoo
Bila dia bahagia diri Kamoo
Aku kan pergi meski hati tak akan rela

Terkadang aku menyesal, mengapa ku kenalkan dia pada Kamoo...

p/s: Jealous tengok status fb kekawan...

-cD-

Thursday, November 3, 2011

Cinta Ku Buat Kamoo...

Cinta ku buat Kamoo bagaikan huruf-huruf
Yang terpatri di setiap helaian kitab

Cinta ku buat Kamoo bagaikan air
Yang mengalir di lautan tepi

Cinta ku buat Kamoo seperti setianya sang awan pada kekasihnya sang langit
Biarpun hujan dan guruh menimpa bumi, awan tetap di dalam dakapan sang langit

Akan tetapi....

Cinta Kamoo buat aku sepi
Cinta Kamoo buat aku mati
Cinta Kamoo buat aku menangis lagi
Cinta Kmaoo buat aku, telah lama pergi....

Aku... tetap sendiri.



p/s: Terlalu sayang untuk melepaskan Cinta ku buat Kamoo...

-cD-

Wednesday, October 19, 2011

Hati Oh Hati...

Tik tok, tik tok… Detikan tiap saat itu bagaikan bom jangka yang akan memusnahkan segalanya. Setelah sekian lama mengghaib, akhirnya kamoo muncul sebentar tadi. Seketika cuma, tapi cukup melapangkan sesakan yang menghimpit terpendam dalam. Sehabis kudrat mencuba kembalikan indah itu, tapi segala upaya umpama mencurah ke daun keladi. Kebalnya kalis hatimu… atau apakah egomu seakan mendendami salju kasihku ini?

Cinta jangan kamoo pergi
Tinggalkan diriku sendiri
Cinta jangan kamoo lari
Apalah erti hidup ini
Tanpa cinta dan kasih sayang

Membuka selapangnya hati ini untuk kembalikan indah itu, mengakui kekhilafan dan berhenti berharap jika itu kemahuanmu…

p/s: Bicara hati ke hati, walaupun hati itu telah mati...

-cDapee-

Monday, June 6, 2011

Kubawa Jauh Rinduku...

Sendiri lagi aku sepi
Tersedu malu tangisan bisu
Berlari aku mencari tepi
Lautan kasih anganan palsu

Sendiri lagi aku rindu
Mengenang kisah Kamoo sayangku
Gelisah mimpi malam beradu
Lena bersama hati membeku

Sendiri lagi aku pasrah
Ini natijah layaran kisahku
Meratap mohon sujud berserah
Lantas kubawa jauh rinduku

cDapee, 6 Jun 2011

p/s: Berlari mencari pelangi mimpi...

-cD-

Cinta Bukan Milik Kita...


Saat mentari terbenam menjingga
Cinta kita pudar warnanya
Semarak bara tanpa jelaga
Gugur kasih buat selamanya

Mungkin bukan jodoh bersama
Walau sekuat cinta diikat
Tak mungkin berdua selama-lama
Akurlah sayang terima hakikat

Ingatkan janji sehidup semati
Menyulam rasa bertekad kata
Setianya cinta memahat hati
Relai luka melirik buta

Kini redha terima segala
Pengabdian kasih berakhir derita
Qada qadar Allah taala
Cinta bukan milik kita…

cDapee, 6 Jun 2011..

p/s: Pengorbanan sudah lama jadi milikku...

-cD-

Saturday, May 28, 2011

Happy Birthday Ucuk...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Ucuk...
Happy Birthday 2 You



Yeahhh.. ucuk is officially 30!!

p/s: masih ada....

-cD-

Tuesday, May 3, 2011

Happy Birthday SaCha...

Selasa
3 Mei 2011
Selamat Ulangtahun SaCha...



Walau jarang bersua muka
Memori segar setiap masa
Walau jarang bertentang mata
Memori kita takkan terlupa...

Selamat Ulangtahun buat akak SaCha, tiada apa mampu cD titipkan. Hanya ingatan diiringi doa semoga sentiasa dilimpahi dengan kebahagiaan dan keindahan hidup. Amin..

p/s: Ahad lepas dating ngan ucuk, sorry x hajak skali.. hehehehe.

-cD-

Monday, March 14, 2011

Michael Buble - Crazy LOVE Tour

13 Mac 2011
Stadium Melawati Shah Alam
Crazy LOVE Tour.

Tak mampu nak ungkapkan dengan kata-kata.
Keterujaan yang amat melampau.
Kepuasan bak kemuncak klimaks
itulah penangan Michael Buble..
Puas...



skandal terbaru, huhuhu



Sesangat teruja...



p/s: Sesekali berhibur tidak ada salahnya.....

-cD-

Monday, February 7, 2011

Happy Birthday Sakura...

Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 You
Happy Birthday 2 Sakura...
Happy Birthday 2 You


p/s: Semoga sentiasa dilingkari kebahagiaan dan kegembiraan di ulangtahun kelahiran kali ini...

-cD-

Monday, January 17, 2011

Setahun Berlalu...

17 Januari 2011

Hari nie genap setahun arwah abah pergi meninggalkan kami, cepat sungguh masa berlalu.. Semalam mak menitiskan air matanya buat kesekian kali dipusara abah, terasa sayu sangat.. Dah lama cD tak nakpak mak menangis, tapi semalam apabila mengenangkan yang abah telah pergi hampir setahun hatinya dicuit emosi... Dalam tempoh setahun nie, memang setiap minggu cD ngan mak akan menziarah pusara arwah abah, hanya surah yasin dan fatihah mampu kami berikan buat bekalan abah disana. Mungkin sebab tu x terasa sangat masa berlalu... Terasa abah dekat sangat..



Abah...
Setahun telah berlalu
Walaupun yang tersisa cuma kenangan
Namun kasih ini sedikit pun tidak berkurang
Kerna ku SAYANG kamoo...

Al-Fatihah
(Abdul Razak bin Omar)
17 Julai 1945 - 17 Januari 2010

p/s: Sentiasa merindui abah...

-cD-